Gemma Busquets

Gemma Busquets

Crítica
teatre

La manipulació sofisticada

A l’escenari tot està preparat per un interrogatori. Una cel·la d’aires futuristes, cadira, llum i una càmera per gravar un diàleg estrany, absurd. A ulls de l’espectador i del detingut, un noi...

L’APUNT

Accions individuals, força col·lectiva

La gent no s’adona del poder que té, cantava Ovidi. I aquesta força col·lectiva es concreta en l’acció individual, en gestos diaris com dutxar-se o fer una trucada. La segona Fira del Consum Estratègic...

L’APUNT

Els arxius que necessitem

En un món digitalitzat en el que el document físic tendeix a desaparèixer, a emmagatzemar-se en espais virtuals, a classificar-se en núvols d’informació, la feina dels arxius municipals i comarcals...

Crítica
teatre

Un mar d’objectes per explicar la vida

El teatre d’objectes s’ha convertit en una proposta deliciosa: És una funció íntima, que busca amb la subtilesa de les peces i amb la delicadesa de l’intèrpret, una dramatúrgia de la imatge...

Crònica
Temporada Alta

L’homenatge a la cançó d’amor

Ho tenia escrit en unes pissarres, al terra de l’escenari, en català, per llegir-ho correctament. I així ho va fer, sense deixar de somriure, al públic que dissabte a la nit esperava escoltar, de...

Crònica

L’últim petó d’Omara

Omara Portuondo complia ahir 98 anys i el dia abans del seu aniversari va celebrar la vida amb un concert crepuscular a l’Auditori de Girona. La núvia del filing tornava a les comarques gironines,...

LA CRÒNICA

Amics de la República

Uns “amics” de la República, els “Joans”. Així va respondre, a la pregunta del fill petit, referint-se a Joan Tardà i a Joan Olòriz, en Quim Ayats, cap d’ERC a l’ajuntament de Girona i...

Crítica
teatre

Una dona amb un saxo

Una dona amb un saxo; l’instrument musical de poderosa simbologia fàl·lica. I si el solo que es fa és visceral, com el de la saxofonista Mireia Tejero , es pot considerar que és la declaració d’intencions...

Temporada Alta
Crònica

Un triangle rodó

Saben Els somnàmbuls del dramaturg gironí Llàtzer Garcia que “despertar és perdre”. Són “somnàmbuls” però també podrien ser Els somiadors(2003) de la pel·lícula de Bernardo Bertolucci...