Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre

Aplicats al conflicte calidoscòpic

Reflexió social i presentació fresca i emotiva. En aquests paràmetres es mouen sovint els títols de Sixto Paz Produccions. A Classe, hi ha uns personatges humans, ben vulnerables (que puntualment caricaturitzen)...

L’APUNT

Cultura accessible? Per definició

La cultura ha de ser accessible, o no se’n pot considerar. La voluntat de la recerca estàtica és commoure a l’altre. I si el públic només és un segment limitat de ciutadans, si no es garanteix...

Crònica
Sismògraf

La ‘bombolla’ d’Olot

El primer cap de setmana del Sismògraf de la intrapandèmia va acabar ahir al migdia al Parc Nou d’Olot. És el primer festival estratègic d’arts escèniques de Catalunya que busca tensar la nova...

L’APUNT

La vacuna de la cultura

Que no afluixi el ‘pressing’ al Procicat. La cultura és un bé essencial que s’ha de respectar. Deu ser complicat establir normes que valguin per a tot el territori en una Catalunya, amb tant varietat...

Crítica
teatre

Encert de triar la part; error de confondre-la amb el tot

Mrta Galan fa una dècada que s’ha centrat en un treball molt social. Ara, com a autora resident del Lliure, ha volgut fer una nova versió del teatre comunitari i, probablement per les causes legals...

L’APUNT

Hausson i l’edat del Mago Pop

Amb l’elegància que el caracteritza, avui Hausson fa la darrera funció a l’Escenari Joan Brossa. Des del 1987 que ha anat actuant, impulsat sovint pel propi Brossa. Des del 1997 havia codirigit una...

Crítica
dansa-teatre

La fredor del telèfon, la calidesa del record

Explica Lali Ayguadé que les sales de vetlla li provoquen angúnia des de petita. Hidden, recupera elements de les dues peces anteriors de la trilogia (Kokoro i Iuanme). Bona part de Iuanme succeïa en...

L’APUNT

Una setmana per fer-se més presents

Enguany, la celebració del Dia Mundial del Teatre (27 de març) s’allarga des d’ahir fins el 28 de març. És la fórmula (que ja s’havia dissenyat l’pany passat però que la Covid va capar d’arrel)...

Crítica
teatre

Cerebral

Juan Carlos Martel proposa donar veu als joves a través d’un espectacle que parteix d’El mal de la joventut de Brückner. La peça s’ha fet a partir de joves actors (menors de 30 anys) el que permet...