Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crònica
Setmana de creació contemporània

Marionetes sense temps

Salvador Sunyer, director del Temporada Alta, reivindica que el teatre contemporani ho és per la forma, més que no pas pel que es parla. És la fórmula que utilitza per relativitzar un teatre social,...

Crítica
teatre

Fer possible el canvi del món, des de l’escolta

Lali Álvarez reconeix que no era gaire optimista amb l’evolució de la Humanitat fins que va assumir el projecte. Ara hi veu una possibilitat ferma. Però sempre hi ha el dubte (com es va revelar a...

Crítica
teatre

Saltar al buit del cinisme

Juan Navarro i Gonzalo Cunill repeteixeb com a parella a la dramatúrgia. Despréa de Tala ( Temporada alta 2011) ara s’inspiren en el món de Davd Foster Wallace i el seu llibre Entrevistes breus amb...

Crítica
teatre

Núria Espert levita amb Lorca

Núria Espert es deixa acomboiar pels versos i els records deLorca. Els que ell mateix destil·lava en cada poema o com a fórmula per amagar la seva timidesa natural. Espert, com Lorca deia al 1935, necessita...

L’APUNT

Orgull i humilitat cultural

Catalunya lidera accions que, tot i partir de pressupostos precaris, són l’enveja d’altres programadors europeus. Citem, ara, dos exemples. Per una banda, aquests dies 35 programadors de teatre per...

Crítica
teatre

Tou i càlid

Quim Masferrer ha tornat setmanalment a les nit de TV3. Però hi ha també l’oportunitat de contactar amb ell en persona. I veure com intervé com el nebot i el tiet ideal: Tou i càlid (perquè es deixa...

Crítica
teatre

Repartir carbó

Jordi Duran acompanyat de Carla Rovira Marga Socias i Judit Vidiella fan una dura acusació a la insuficient i acomodatícia política cultural de Catalunya. Ho fan amb un muntatge que vol ser radical,...

Crítica
teatre

Lúcides ensenyances des del coverol

Tiago Rodrigues sap trobar veu poètica en els passatges més rutinaris. I, intel·ligent, teixeix diferents formes per sentir la veu, la vida de l’apuntadora Isabel Abreu, a dalt de l’escena. Els...

Crítiques
teatre

L’abisme emocional entre pare i fill

Pau Miró és un autor sensible. Escriu teatre per formular-se preguntes i provar de respondre-les amb els diferents punts de vista dels personatges. Si potser tanca la trama, sempre deixa l’arrel del...