Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre-dansa

Peeping Tom domina millor l’espai tancat

La claca de públic ue segueix Peeping Tom fa anys que els reivindica. Gràcies a aixó (i a la bona química entre el Greec de Ramon Simó i la companyia) es va acordar la coproducció d’una trilogia,...

L’APUNT

Col·lapse cultural, senyal de bona salut

El juliol, a Barcelona, vol dir esclat de propostes efímeres al Grec Festival. Moltes d’internacionals, irrecuperables; algunes de factoria casolana, que probablement tindran segona vida a la temporada...

Crítica
teatre

Narcisisme

En una sala emmoquetada ampul·losa d’hotel pretensiós. Aquest és l’espai que Alícia Gorina posa les seves obres (en teoria) al divan perquè les psicoanalitzin amics de la seva mare. Ja d’entrada,...

Crítica
teatre

Joc i ball, gaudir-ne i compartir-los: repte assolit

L’honestedat és la millor de les eines per exposar una opinió que trenca l’ordre establert. Pau Roca ha articulat un muntatge molt viscut, en què s’alterna el discurs (en primera persona) amb...

Crítica
teatre

Implacable

Ivo van Hove sempre aclapara. La posada en escena, amb els sofàs i una cuina contínuament en funcionament, recorda aquell fabulós i mastodòntic Tragèdies romanes amb què es va donar a conèixer a...

Crítica
teatre

Sense màscara

Sense filtres. L’actriu Anna Sahun, sola a l’escenari, descobreix una faceta molt més enllà del personatge. Es presenta nova, fora dels recursos i les cantarelles dels actors hàbils en el discurs...

L’APUNT

El delta de l’Ebre balla i sorprèn

La premsa barcelonina té dificultats de mirar enfora. Deltebre Dansa fa 15 anys que construeix un miratge, al juliol. Avui, ja és una referència internacional. Tant és així que és l’únic festival...

Crítica
teatre

Una immersió total

Quim Àvila torna amb un monòleg corprenedor. Si ja ho va fer amb Ricard de 3r (Sala Flyhard, 2015), ficcionant un jove que patia bulling a l’institut i que s’emmirallava en la brutalitat del personatge...

L’APUNT

Un nou capità a la Mostra d’Igualada

Ramon Giné serà el nou director artístic de la Mostra d’Igualada. Per un període de dos anys, prorrogables fins al 2023. Substituirà Pep Farrés que havia estat dirigint la Mostra des del 2015....