Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre

Implacable

Ivo van Hove sempre aclapara. La posada en escena, amb els sofàs i una cuina contínuament en funcionament, recorda aquell fabulós i mastodòntic Tragèdies romanes amb què es va donar a conèixer a...

Crítica
teatre

Sense màscara

Sense filtres. L’actriu Anna Sahun, sola a l’escenari, descobreix una faceta molt més enllà del personatge. Es presenta nova, fora dels recursos i les cantarelles dels actors hàbils en el discurs...

L’APUNT

El delta de l’Ebre balla i sorprèn

La premsa barcelonina té dificultats de mirar enfora. Deltebre Dansa fa 15 anys que construeix un miratge, al juliol. Avui, ja és una referència internacional. Tant és així que és l’únic festival...

Crítica
teatre

Una immersió total

Quim Àvila torna amb un monòleg corprenedor. Si ja ho va fer amb Ricard de 3r (Sala Flyhard, 2015), ficcionant un jove que patia bulling a l’institut i que s’emmirallava en la brutalitat del personatge...

L’APUNT

Un nou capità a la Mostra d’Igualada

Ramon Giné serà el nou director artístic de la Mostra d’Igualada. Per un període de dos anys, prorrogables fins al 2023. Substituirà Pep Farrés que havia estat dirigint la Mostra des del 2015....

Crítica
teatre

Un to estrany

Sergi Belbel adverteix que la peça té el tall clàssic. Certament, els personatges, l’espai, el conflicte responen al que podria ser una posada en escena naturalista. Però, el to de misteri, d’estar...

Crítica
teatre

Melodrama carregat d’intriga i tendresa

Aquesta proposta aconsegueix dissoldre dos elements aparentment antagònics: el melodrama i el thriller, un format estrany que aprofita els trumfos de cada format i finta les perilloses crosses. El text...

Crítica
teatre

Austera mirada als cossos de dona

El muntatge performàtic se situa dins d’una teòrica sala de museu. I recull les maneres com les usuàries s’aturen, o no, al davant dels quadres. Un treball d’observació i mimetisme que (sense...

Crítica
teatre

Europa esventrada

Perplexitat, dignitat i col·lapse. La posada en escena del dietari que Marguerite Duras va escriure (i reescriure) durant els dies del final de la II guerra Mundia, en què el seu marit podia ser executat...