Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

L’APUNT

La Fura segueix sent referència

Quan els directors de festivals o membres del Departament de Cultura viatgen fora de Catalunya, arreu del món, és molt habitual que els preguntin per La Fura dels Baus, una companyia que va revolucionar...

L’APUNT

El teatre familiar sí que piula, a partir d’ara

Les companyies de Teatre per a Tots els Públics (TTP) van engegar una campanya a twitter, arran del poc cas que els mitjans convencionals havien fet de l’obra guanyadora dels Premis de la Crítica,...

Crònica
dansa

Descalçar-se i moure’s

Olot reivindica la seva especificitat cada vegada. La sorpresa es produeix quan es canvien les rutines. També en la dansa. Dijous a la tarda van començar les actuacions del Sismògraf, sense grans escarafalls....

Crítica
teatre

La paradoxal seducció de Judes

Gerard Bidegain troba un recurs per fer més complexe el personatge bíblic de Judes. El fa més humà, perquè el fa contradictori i, des d’aquesta feblesa, el converteix en un personatge que interessa...

L’APUNT

La violència destil·lada per l’art

Mia Couto atribueix, en una entrevista a les planes de Sant Jordi, la capacitat d’aportar pensament a través de la narració d’històries. Ell va utilitzar-ho per fer catarsi de la guerra interminable...

Crítica
teatre

Brossa refrescat

Amic de barrejar tot, i de trobar metàfores en els elements més trivials, Joan Brossa va voler explorar en l’estriptis. Ell és un artista que rep, sovint, mirades amables, que li treuen el punt de...

Crítica
òpera contemporània

Bufa, quins colors més extremats!

La definició de “narcisisme” segons el Diccionari de l’IEC és “Satisfacció de si mateix, complaença excessiva en les pròpies qualitats o obres”. I això, avui, en una societat que respira...

L’APUNT

Atrevir-se a estripar les costures

La creació és universal quan no s’imposa límits, quan no s’acomoda amb les formes preestablertes. Aquests dies tenim dos exemples ben gràfics. Per una banda l’òpera bufa contemporània, ‘Je...

Amb estils propis

La varietat d’empremta artística de les companyies de teatre per a tots els públics es constata en la trentena edició de la Mostra d’Igualada, que acaba avui