Cinema

Crítica
àngel quintana

Contes fantàstics un xic descafeïnats

Dins de la cultura napolitana el text literari del segle XVII conegut com Lo cunto de li cunti (El conte dels contes), de Giambattista Basile, està considerat com un clàssic i com un dels punts de partida...

Crítica
Imma Merino

Una paròdia semblant al que parodia

És possible tenir la sensació que bona part dels films d'Álex de la Iglesia parteixen d'una idea més o menys enginyosa o potent, però que, com la mateixa idea, van desinflant-se mentre que, com per...

Sergi López i Roc Recha  BATABAT
Crítica
Àngel Quintana

Minimalisme barroc

Marc Recha explica que tot va començar en els trajectes en cotxe cap a l'escola del seu fill. L'anunci publicitari d'una benzinera suggeria la imatge d'un gegant i a partir d'aquí la imaginació s'encarregava...

Crítica
I.M

La màfia i l'FBI

Fa uns anys, els periodistes de la redacció del Boston Globe, Dick Lehr i Gerard O Neill, van publicar un llibre d'investigació periodística titulat Black mass que explicava com els membres de l'FBI...

Crítica
À.Q

Atrapat en les seves pretensions

La nit de l'1 al 2 de novembre del 2007, van trobar morta la jove britànica Meredith Kercher a la ciutat italiana de Perusa. La seva companya de pis, la jove americana Amanda Knox, va ser acusada de l'assassinat....

Crítica
Imma Merino

Recreació en la misèria cubana

La pèrdua i fins la corrupció de la innocència és una constant amb variacions en la filmografia d'Agustí Villaronga. Apareix a la seva opera prima Tras el cristal, a la maleïda El niño de la...

Crítica
I.M

Tradició i modernitat basques

Després de codirigir amb Telmo Esnal Aupa Etxebeste –un film sobre una família sense diners que, procurant mantenir les aparences al seu poble, s'amaga a casa seva durant unes vacances– i de realitzar...

Matt Damon a
Crítica
Àngel Quintana

El nàufrag del planeta vermell

El cinema de Ridley Scott sempre té un costat oportunista. Sembla com si volgués brillar més enllà de les seves habilitats com a professional de l'ofici i recuperar aquella posició que li van donar,...

Crítica
À.Q

La irreverència inofensiva

André Bazin diferenciava els cineastes que creien en la realitat i els que creien en la imatge. El crític francès definia per imatge tot allò que s'afegia a la realitat per manipular-la. En el cinema...