Temporada Alta - Crítiques - 2010

pep duixans
LA TRIBUNA

Marilyn i la papallona

Jo vaig néixer l'any que va morir Marilyn. D'això fa molt de temps, però tot i que el cinema ha perdut bona part d'aquella capacitat mítica que fornia l'inconscient col·lectiu, Marilyn es manté com...

Un moment de ‘Sin sangre', una peça en què el component visual és potent. M LLADÓ
Crítica
teatre

Mixtura

Divendres al vespre, una llarga cua d'homínids sortia de les taquilles del Teatre de Salt, i és que alguns, a última hora, encara somiaven apropiar-se alguna entrada. Però, per què? Curiositat, potser?...

Una imatge de ‘Sinthesis', la ‘performance' de Lluís Sabadell que es va veure a Girona. EL PUNT
Crítica
performance

Pesant

Potser perquè s'acosta el famós 2012 o potser per una manca de fe desgastada i tot, el cas és que no podem negar el sorgiment actual d'algunes manifestacions socials, i de vegades, culturals, que assenyalen...

Paulo Lameiro, al vestíbul del Teatre Municipal de Girona, en una de les actuacions del diumenge passat. JULIETA SOLER
Crònica

Tocar la música

Paulo Lameiro és una mena de guru musical d'un projecte que convida nadons i infants de 0 a 5 anys a escoltar i compartir el gaudi de la música. La matriu dels seus espectacles, anomenats de manera inequívoca...

Artemis Stavridi observa un dels canaris reclosos en les gàbies que pengen a l'escenari en aquesta peça. J.P. STOOP
Crítica
teatre/dansa

L'àngel engabiat

Una carta d'amor. Una carta de mort. Un clam a la llibertat vehiculat a través d'aquella poesia visual tan particular de Jan Fabre; una reflexió sobre el suïcidi, sobre l'amor impossible que encarna...

David Bagés és Leontes, en la versió de ‘Conte d'hivern' de Carme Portaceli. JOAN SABATER
Crítica
teatre

Contra l'hivern

Heu sentit gelosia, si sou vius, l'heu patit en alguna ocasió, com la més viva constatació de l'irracional humà en expressar-se violentament, heu sofert el zel irreprimible i recelós per allò que,...

Tres dels protagonistes de l'obra DAVID RUANO
Crítica
teatre

Equilibri

Els precedents d'Egos Teatre (Ruddigore o la nissaga maleïda i En Joan sense por) projectaven grans expectatives sobre el seu següent treball, La casa sota la sorra, un encàrrec del TNC que va obtenir...

Roger Coma és el llop de la funció DAVID RUANO
Crítica
teatre

Vacuïtat feroç

La trajectòria de Javier Daulte al nostre país té el seu penúltim capítol a Tres dones i un llop que, després d'estrenar-se a Barcelona a l'abril, va arribar el cap de setmana passat a Temporada...

Sandra Korzeniak mira la seva pròpia imatge projectada a l'escenografia, en un moment de l'obra K. PALETKO
Crítica
teatre

‘In persona'

Podem imaginar el Festival de Tardor Temporada Alta sense algun muntatge de Krystian Lupa? Penso que ja no. Per què? Perquè espectacles com ara Persona. Marilyn semblen comprometre d'alguna manera, en...