Comunicació

Campanya de carrer

L’agència catalana Evil Love ha dissenyat un projecte per captar subscriptors de La República “amb el llenguatge que utilitza la gent”

“Adoctrina’t esmorzant” o “Fins i tot acceptem subscriptors a l’exili”. Són alguns dels missatges directes, punyents i amb un to sarcàstic que ha elaborat l’agència de publicitat catalana Evil Love, responsable de la campanya per captar subscriptors de La República i que va arrencar el 14 d’abril.

“Estem molt motivats i identificats amb aquest nou projecte de La República, que aporta un punt de profunditat al que estem vivint”, explica Aleix Satorras, director general de l’agència, ubicada al cor de Barcelona, al costat de la catedral. Amb 15 anys d’experiència, 15 treballadors i molt de talent, Evil Love ha treballat per a La Caixa, la Generalitat, els ajuntaments de Barcelona, Terrassa i Mataró, Gas Natural Fenosa, Zurich, Segura Viudas i Cordoniu. “L’objectiu i enfocament de l’empresa sempre han estat arribar al consumidor final, més que a un sector o al client. Això no només va de vendre, sinó també de crear. Volem fer arribar experiències a la gent i que s’acosti a les nostres marques. També ens involucrem en projectes petits, socials i locals mitjançant intercanvis”, assegura Satorras.

Directes i transgressors

En la campanya de La República, Evil Love ha estat fidel a la seva filosofia: “La idea era utilitzar un llenguatge directe, autèntic i transgressor. El que fa servir la gent al carrer en les manifestacions. Són frases que ja formen part de la vida de la gent. La campanya surt una mica del que és políticament correcte. Hi ha crítica, però sense ofendre ningú”, afirma Gabriel Silveira, director creatiu executiu. “El contingut i les idees ja eren al carrer. Les hem adaptat de forma curta al joc amb un to irònic i sarcàstic. La campanya és tan directa com la mateixa publicació”, hi afegeix Maria Ramon, copy creativa de l’agència.

“És un moment motivador quant al procés. Recordem que les coses no només poden passar en la política. També en aquest cas en el món escrit”, assegura Satorras.

Colors groc i vermell

Quant al grafisme, Silveira recorda que “el producte és una revista republicana que diu les coses tal com són”. “Per tant, gràficament la campanya és molt directa i diferent. Els colors groc i vermell de les pàgines juguen amb la senyera”, diu. “Llegint el diari és difícil no aturar-se en una pàgina tota vermella. A la ràdio llancem notícies del que podria passar l’endemà de la República”, explica Ramon.

La campanya, que s’allargarà durant tres mesos i en tres etapes diferents, tindrà difusió en premsa escrita, amb vuit pòsters diferents; a internet amb banners i xarxes socials, amb tres píndoles de vídeo de 10 segons; en falques de ràdio, de 20 segons, i a la televisió, amb espots també de 10 segons de durada.

Preguntes freqüents sobre el projecte

Quan falta una setmana per a la sortida del número 0 del setmanari La República, hi ha un seguit de dades bàsiques que ja es coneixen:

Què és?

La República és una revista setmanal d’informació general que sortirà a la venda al quiosc els dissabtes i es distribuirà els diumenges amb El Punt Avui.

Qui l’edita?

Està editada per Maig 2011, societat de responsabilitat limitada laboral (SLL) integrada per 60 socis, que també edita L’Esportiu de Catalunya i L’Econòmic.

Qui la fa?

Arrencarà amb una plantilla de 15 socis periodistes de Maig 2011, tots amb una dilatada trajectòria professional, desenvolupada majoritàriament a El Punt Avui.

Com serà?

Tindrà format tabloide, amb quadricromia i 64 pàgines de paper premsa.

Tindrà versió web?

Tindrà una versió digital de pagament (www.lrp.cat), fonamentalment amb els mateixos continguts que la revista.

Quin preu tindrà?

La revista en paper es vendrà al quiosc a 2 euros els dissabtes i a 2,50 amb El Punt Avui els diumenges.

Com m’hi subscric?

La subscripció a La República ja es pot formalitzar a www.lrp.cat, amb un preu de 12 euros per a l’edició digital i de 72 euros anuals per a l’edició en paper i la digital.

Quan surt?

El 28 d’abril sortirà el número 0 i el 26 de maig s’iniciarà la publicació regular.

Vols que et vinguem a presentar La República?

Amb la voluntat d’acostar al màxim aquest nou projecte a les persones interessades, es desplegarà una campanya de presentacions pel territori a partir del mes d’abril. Les entitats i els col·lectius interessats a organitzar un acte de presentació poden enviar una petició a [email protected]



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.