Cultura

Crítica

teatre

Un Xostakóvitx ignífug

Atresbandes i Quartet Brossa han construït un concert semirepresentat en què s’alternen els focus d’atenció (i en alguns casos s’encavalquen) a partir de les partitures i la biografia de Xostakóvitx. El resultat és un treball interessant que distreu i que dona algunes nocions sobre aquest compositor rus, que va haver de subjugar-se al poder de Stalin per continuar sent compositor durant el règim comunista. Són unes ulleres censores, que avui també coarten la llibertat dels contemporanis, tot i que amb restriccions menys evidents.

L’obra parteix d’una conversa entre dos espectadors joves. Es completa amb unes accions escèniques que revelen la paciència russa, convertint tota l’actuació en una invitació contemplativa, aparentment poc pràctica però que assenta una de les bases per al desenvolupament escènic. Mònica Almirall realitza una acció repetitiva, com una frase musical reiterativa amb matisos que la van transformant. Al seu costat, els músics van interpretant diferents fragments de les partitures de Xostakóvitx i un vigilant capriciós (Miquel Segovia) permet, o no, que es desenvolupi art i amb quina forma. Com si fos un Stalin en una sala d’un museu. Amb una arbitrarietat que desarma.

Atresbandes (Solfatara, Locus Amoenus, All in) busca noves formes teatrals: els interessa com es desenvolupa l’art més que el seu aspecte social. El compromís hi és implícit. Atresbandes, amb la complicitat del Quartet Brossa, (s’ho passen molt bé a escena, han congeniat tot i els pocs assaigs) ha trobat un desllorigador que suggereix. Com Victoria Szpunberg fa amb Hannah Arendt a Amor mundi, aquest Coda convida a conèixer millor la vida i la composició del músic.

Coda
Companyia: Atresbandes i Quartet Brossa
Diumenge, 14 de juliol, a L’Auditori. Grec Festival.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El cinema Truffaut reobrirà el 12 de juny, tres mesos després

Girona

Pau al museu

barcelona
LLONGUE
CANTANT. VA SER LÍDER DE LA MADAM I ARA PUBLICA EL SEU PRIMER AMB CANÇONS NOVES EN DEU ANYS

“Gravar un disc, ara, és molt fàcil. El repte és que algú se l’escolti”

Canes tria Ozon, Trueba i ‘Josep’

Barcelona

Un projecte cultural per a cada institut

BARCELONA
literatura

Actes virtuals pel 50è aniversari de la mort de Josep Carner

Accions ‘invisibles’ transformadores
L’APUNT

Accions ‘invisibles’ transformadores

Inund’Art s’ajorna fins al setembre i l’octubre

girona

Els museus de Girona seran gratuïts part del juny

girona