Cultura

Crònica

premis Zirkòlika

Sempre descentrats

El principi bàsic del circ és el desequilibri. Quan no hi ha estabilitat (sigui física, emocional o racional) hi ha risc, i per tant aconseguir aguantar dret i descentrat fent equilibri impressiona l’audiència. Sigui perquè és un salt mortal, una vertical amb una mà o set boles rebotant harmònicament en un arc cada cop més petit. Als de Zirkòlika els va bé, això del risc, i s’han atrevit a convertir la gala Under en un espectacle per ser vist independent de l’entrega de premis. Es podrà veure aquests dies al Born. El muntatge sorprèn per un treball audiovisual i una música en directe en to de jazz, com espontània. És un espai idoni per als jocs amb la gravetat dels acròbates (baixant de la corda, movent mocadors amb els peus i les mans alhora o fent voleiar maces). Un personatge (que recorda prou un Charlot, prova de celebrar el seu aniversari. Com a 4 d’òptic quan obre la taquilla una llum se l’emporta, com si fos Alícia al país de les meravelles. Seguint aquesta perspectiva del circ, sempre obliqua. En un túnel sense encenedor per poder bufar l’espelma d’aniversari.

Flou Papagayo va fer bona l’aposta de la Mostra d’Igualada, i del Trapezi i de Tàrrega guanyant coma millor espectacle de carrer. El treball de circ comunitari (amb membres de diversitat funcional), Mur, va guanyar com a millor muntatge de sala. També va obtenir premi la companyia Teatro nelle Foglie per Balada de tardor, l’espectacle de teatre d’ombres, mim, acrobàcia aèria i clown que obté el premi al millor espectacle de carpa.

El V Gran Premi BBVA Zirkòlika de Circ se l’emporta la companyia de Valls Passabarret per la primera versió en clau de circ de la novel·la Josafat, de l’escriptor Prudenci Bertrana. El premi, que consisteix en una dotació de 20.000 euros per diverses funcions de l’espectacle durant l’any 2019.

La resta dels IX Premis Zirkòlika de Circ de Catalunya han recaigut en el número d’acrobàcies aèries Milovati, de la companyia Voël (millor número de circ); l’espectacle Briks de Cirk’Crash (millor espectacle o entrada de pallassos); Mireia Miracle (millor artista emergent); l’exposició Papers de Circ de Ramon Karoli (millor iniciativa per a la projecció del circ); Pablo Potocnjak per El senyor de les Baldufes (premi especial), l’espectacle Mr Alret de Moi Jordana (votació popular) i Fakir Kirman (premi a la trajectòria).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mor Luis Eduardo Aute

Madrid

La màgia dels autors visionaris

Barcelona
El Conte
Xavier Cortadellas

El jeroglífic

El ‘soulman’ senzill

BARCELONA

La Bisbal demana cançons per a la gent gran de la residència municipal

la bisbal d’empordà

La realitat de la pandèmia amb ulls d’autor de ficció

Barcelona

Arxivar els records de la Guerra Civil

Torroella de Montgrí

El conservatori continua l’activitat

Girona
la música

Mazoni, entre clàssics a Instagram