Cultura

L’APUNT

La tebior de les estadístiques

Les dades que dilluns Adetca va anunciar són positives. La temporada passada es va tornar al llindar dels 2,5 milions d’espectadors a Barcelona. Però això no vol dir que tothom hagi millorat les seves dades: habitualment, quan hi ha musicals que atrapen molt públic, puja molt més la recaptació (les produccions són més cares i també els tiquets) però no implica que els beneficis de les productores siguin majors. Dilluns es preguntava per quin perfil d’espectador hi havia. Observant les platees, es veu que el tipus de públic varia molt amb la proposta i que, sovint, els joves assisteixen a funcions molt més clàssiques del que correspondria al seu univers. Falten canals de comunicació vàlids alternatius als convencionals. El ciutadà aprendrà a ser crític en espectacles de fortes contradiccions, habitualment de petit format. Calen més espectadors però, sobretot, perquè tots siguin més crítics amb la cultura i la vida. Aquesta és la meta real. Les xifres són només un primer indicador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Coronavirus

Suspès el concert de Manel a les Festes de la Tardor de Lleida per un positiu de Covid-19 a l’entorn de la banda

Lleida

Tarragona viu un moment històric amb el ball de l’àliga i el lleó a la catedral

tarragona

La història és un vendaval

Girona
La crònica

Final d’etapa

Girona

Els 850.000 oblidats

BARCELONA

Dillon, seduït pel so cubà

Sant Sebastià
ALBERT VILLARÓ
Escriptor. Publica "La companyia nòrdica" (Columna)

“L’escriptura ha de ser un procés de descobriment”

Girona

La cultura ja és essencial, ara ja només falta el 2% del pressupost

cinema

Najwa Nimri, Oriol Tarragó i Paco Plaza, guardonats