Cultura

Crítica

música

Delicadesa i emocions

Autora d’All mirrors, un d’aquells discos que tothom sembla haver-se posat d’acord per enaltir com un dels millors de l’any passat, la nord-americana Angel Olsen va tornar diumenge a Barcelona sense el pretext d’un festival (el bulliciós Primavera Sound, en el qual va actuar el 2014 i el 2017) i amb format de septet, en contraposició a un controvertit concert ofert en solitari fa menys de dos anys a la Sala Barts. Fons lluminós amb una escala com la de Gloria Swanson a Sunset Boulevard, rigorosa indumentària negra entre els músics (incisius violoncel i violí inclosos) i un públic, molt divers generacionalment, prestant gran atenció al que passava a l’escenari de Razzmatzz des del moment en què, a les nou en punt, i mentre uns quants se sorprenien per Whatsapp de la mort de Kobe Bryant, va començar el xou.

Creant atmosferes íntimes i etèries des del primer instant, i reforçada per un so extraordinari, Angel Olsen va agafar ben ràpid el control del recital i, durant una mica menys d’una hora i mitja, combinant els teclats amb la guitarra elèctrica, va passejar-se per la intensitat emocional, sovint un punt barroca, d’All mirrors –8 dels 14 temes del concert– i per moments de cruesa extrets dels igualment reivindicables Burn your fire for no witness, Woman o Phases. Cançons de pop fosc i preciós, cançons també de guitarres en primer pla i un final deliciós, Chance, amb la protagonista de la nit imposant-se com a crooner. En finalitzar el concert, i segons es deduïa del seu Instagram, Angel Olsen va anar a cruspir-se un greixós kebab al carrer Marina. Abans, però, havia impartit una lliçó de pop emocional, sofisticat i delicat, apte, només, per als paladars més fins.

Angel Olsen
Sala Razzmatazz (Barcelona), 26 de gener


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El festival Strenes s’ajorna a finals de juny

Barcelona
El Conte
Frank Bayer

L’home que volia passar la quarantena fent de dramaturg

Els videojocs en línia sumen 20 milions d’usuaris al món

Barcelona
el llibre

‘La filosofia de la immediatesa’

Confinacurts, neix una proposta de creació audiovisual

Cassà de la Selva

Serretes virtuals

Barcelona
‘Boulder’, el llibre més venut de Llibreries Obertes

‘Boulder’, el llibre més venut de Llibreries Obertes

La biblioteca virtual de Verdaguer

la música

Ash: 25 anys de vida salvatge juvenil