Cultura

Una nova fornada de batutes al Palau

Palau 100 aposta per figures com Kirill Petrenko i Barbara Hannigan, primera dona que dirigeix un concert del cicle en vint anys

Gardiner tornarà l’abril del 2021 al Palau per dirigir ‘La Passió segons sant Joan’ de Bach

Exultant, encara, després de la històrica Integral Simfònica de Beethoven que Sir John Eliot Gardiner ha dirigit aquests últims dies al Palau de la Música, la direcció de la institució va presentar ahir la nova programació del seu cicle estel·lar: Palau 100, en què hi haurà una altra integral de simfonies (en aquest cas, les de Schumann, abordades per la Machler Chamber Orchestra, amb Daniel Gatti de director) i en la qual es donarà cabuda a un ampli ventall de “nous referents de la direcció orquestral” (Kirill Petrenko, Teodor Currentzis, Santtu-Matias Rouvali, Cristian Maceralu...) amb la finalitat, segons revelava ahir Joan Oller, director del Palau, de generar “noves aliances” per tal que, en un futur, aquesta nova fornada de directors puguin col·laborar amb els cors de l’Orfeó. Amb visites de les filharmòniques de Berlín, Munic, Dresden, Sant Petersburg i Hong Kong, el nou Palau 100 serà el “més simfònic” de les últimes edicions i tindrà també un component de “teatralitat musical” en moltes propostes.

La temporada 2020/21, amb un total de disset concerts (hi haurà un abonament per veure’n dotze i un altre per a tots disset), estarà marcada també per la visita de qui Mercedes Conde, directora artística adjunta, definia ahir com un “mite vivent”: Yuri Temrikànov, que dirigirà la Filharmònica de Sant Petersburg en un Romeu i Julieta de Prokófiev que tindrà presència de l’Orfeó Català. “A l’Orfeó, la música russa, per la seva potència sonora, li escau molt bé”, esgrimia Pablo Larraz, director principal d’un cor que també cantarà a les ordres de François-Xavier Roth en un concert amb Les Siècles i repertori de Ravel i Saint-Saëns.

El cicle s’inaugurarà el 19 d’octubre amb la Simfònica de Göteborg, que dirigeix Santtu-Matias Rouvali, de només 34 anys, i tindrà com a concert més destacat el que la filharmònica berlinesa oferirà el 3 de maig de l’any vinent amb el seu nou director titular: Kirill Petrenko, també relativament jove (48 anys), i triat, contra pronòstic, pels músics de l’orquestra en assemblea.

Per fi, una dona

D’altra banda, la temporada 2020/21 serà la del retorn d’una dona directora a Palau 100 després de vint anys. Es tracta de la canadenca, també soprano, Barbara Hannigan, que el febrer de l’any vinent dirigirà la Filharmònica de Munic –una formació, deia Oller, amb la qual el Palau se sent “molt agermanat”– amb la Quarta de Mahler. El repte de programar més directores, va dir Oller, està plenament assumit pel Palau, que, com a integrant de la xarxa europea d’auditoris ECHO, seguirà de prop un concurs de dones directores, La Maestra, el proper mes de març a la Cité de la Musique de París.

Palau 100, amb un 92% d’ocupació aquesta temporada, es completa, entre altres propostes, amb la visita de Teodor Currentzis (un personatge que “genera fílies i fòbies” i que “ha revolucionat el món de la direcció”, en paraules d’Oller) per a una Patètica de Txaikovski; un concert de la Filharmònica de Dresden, amb Elisabeth Leonskaja al piano, fent la Vida d’heroi de Strauss, i un Don Quixote, també de Strauss, amb Cristian Macelaru i la Simfònica de la WDR de Colònia.

Finalment, i tot i que la temporada completa del Palau de la Música no es desvelarà fins a mitjan mes de març, ahir ja es va anunciar una nova visita de Sir John Eliot Gardiner, el 9 d’abril del 2021, per dirigir, per primer cop al Palau, La Passió segons sant Joan de Bach.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.