Cultura

Un Mercat doblat

El Mercat de les Flors alternarà propostes com ara les d’Akram Khan, Mal Pelo i Wim Vandekeybus amb espectacles ajornats per la Covid-19 com ara el de Lia Rodrigues

El Mercat de les Fors posarà a la venda les entrades al setembre, per assegurar quin serà l’aforament
El cost de la Covid-19 al Mercat de les Flors serà superior als 100.000 euros

Tornen grans noms de la coreografia internacional com ara Akram Khan, Wim Vandekeybus i Lia Rodrigues. Al Mercat de les Flors , s’hi barregen amb la trajectòria de companyies com ara Sol Picó, Mal Pelo i La Veronal i també s’hi sumen nous universos coreogràfics amb la presència de Marina Mascarell, Pere Faura i Eulàlia Bergadà. Si la majoria d’equipaments han desplaçat muntatges previstos a la tardor per donar cabuda als compromisos que van quedar ajornats al març, el Mercat, en canvi, els ha integrat; s’han sumat. Això fa, admet la directora, Àngels Margarit, que hi hagi una programació poc escampada per tota la temporada, fins i tot flirtejant amb la fórmula de doblet algun dissabte. El cost de la Covid-19 al Mercat de les Flors s’acosta als 100.000 euros. Pujarà depenent de quina sigui l’ocupació final permesa; només 80.000 euros va costar tornar les entrades venudes per anticipat. El Sâlmon i els festivals Àfrica Moment i El Més Petit de Tots encara no tenen data atesa la incertesa sanitària i cultural.

La temporada arrencarà amb una constel·lació que procura donar a conèixer Deborah Hay amb el Cullberg Ballet suec. Hay (Brooklyn, 1944) va compartir revolució amb Trisha Brown, entre d’altres, al Judson Church Theatre de la dècada dels seixanta. Continuarà, a l’octubre, la constel·lació ajornada d’aquesta primavera de Lia Rodrigues, una coreògrafa molt compromesa socialment amb els habitants de les faveles de Rio de Janeiro. Margarit dissenya les constel·lacions com a cicles complerts per poder abraçar les peces referencials de cada coreògraf i també incloure-hi altres provatures i saber què treballa ara. Mal Pelo serà una altra de les companyies que podran investigar arran de la música de Bach. Olga Mesa i Francisco Ruiz de Infante signen la quarta constel·lació, experimentant sobre el cos i la imatge. Hi ha també la possibilitat de transmetre una coreografia d’Olga Mesa a través de la mirada de Ruiz de Infante a la ballarina Natacha Kuznetsova. Per acabar, el curs vinent es completarà el cicle dedicat a Sociedad Doctor Alonso, que va quedar suspès arran de l’esclat de la Covid (es presentarà Andrei Rublev, una paniconografia al desembre a més d’altres activitats paral·leles que ajuden a conèixer la manera de treballar de la companyia).

Wim Vandekeybus ha tornat a la dansa, després d’una llarga temporada en què es va declinar més cap al cinema i el teatre, va explicar ahir Margarit. El Mercat ha pogut recuperar-lo amb Traces. Ell continua “amb la narrativa misteriosa amb la dansa física”. També retorna Akram Khan, que després de signar Xenos al Grec del 2018 ara arriba amb Chotto Xenos, una relectura que convida a interrogar-se sobre com comença una guerra i trasllada el públic jove (a partir de 8 anys) a les lluites colonials durant la I Guerra Mundial. La Veronal tornarà amb Sonoma (s’estrena aquest Grec, una versió al MNAC).

Quines són les apostes de la temporada?

El Mercat de les Flors manté el projecte estratègic que es desenvoluparà fins al 2021/22, quan caldrà decidir si es prorroga la direcció d’Àngels Margarit o s’obre un nou concurs. Ella ja aclareix que el Mercat necessita més recursos per donar suport a la projecció europea que ha aconseguit. Les seves apostes marquen els compromisos.

Amb Pere Faura

Amb la intenció d’aconseguir producció catalana de gran format que es desenvolupi als grans equipaments de Catalunya, el ‘Rèquiem nocturn’ és la gran aposta del Mercat.

El flamenc ‘empíric’

El flamenc ‘empíric’ de Juan Carlos Lérida hauria d’haver desplegat fragments de ‘La liturgia de las horas’ en el Sismògraf i a Tàrrega. Al final es faran les 12 estacions durant 12 hores al Mercat, mentre es resol què s’ensenyarà en els festivals estratègics. També el ‘Viva’ de Manuel Liñán signa un flamenc transvestit “per desemmascarar-se”, diu Margarit.

Marina Mascarell

Torna la coreògrafa (després de l’impressionant moviment a ‘Guilgamesh’, dirigit per Oriol Broggi, en el Grec 2018) ambSecond lansdcape’. Com Roser López Espinosa, va fent carrera fora i “les anirem seguint”. També es concedeix la primera coproducció a Eulàlia Bergadà.

La Veronal

Presentarà la versió escènica de ‘Sonoma’, després de la recerca que provarà en el Grec, al MNAC.

Diferents cossos

Vero Cendoya (‘Bogumer’) i Sol Picó (‘Animals de séquia’), entre d’altres, convocaran cossos diferents, de moltes edats i complexitats a escena, és un dels puntals del relat. També es dona empenta a la llibertat del Group La Bolsa, i al col·lectiu Hotel.

Amb els festivals

Hi haurà El Més Petit de tots, Africa Moment, Circ d’Ara Mateix i també el Sâlmon. Encara s’han de concretar dates, degut a la incertesa del panorama artístic i internacional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Agraït als cinemes

BARCELONA

L’instant feliç de la fotografia

Palafrugell
Un tast de...
‘La ira’, de Raül Garrigasaitspan class="formatHK"

Un alçament

Postals a dues veus

Barcelona
Crítica
música

Talent i amplitud de mires

Daniel Higiénico presenta ‘Esperando a Robin Hood’, demà a La Mirona

salt
Peter Cattaneo
Director de cinema

“La música va directa al cor”

Barcelona
Un tast de...
‘Minguella leaks’, de Josep M. Minguella i Francesc Aguilar

El futbol és com el cinema

Crònica
música

Essència domèstica

S. Feliu Guíxols