Cultura

Crítica

performance

Pesant

Potser perquè s'acosta el famós 2012 o potser per una manca de fe desgastada i tot, el cas és que no podem negar el sorgiment actual d'algunes manifestacions socials, i de vegades, culturals, que assenyalen la falta de la fe perduda. En aquest cas ens remetem a la performance que va tenir lloc dijous a Girona, esdeveniment performàtic batejat amb el nom de Sinthesis (o el descobriment de la mel). L'obra es presenta a mode de retaule vivent dividit en tres parts, en què a més el “tres” també té alguna reminiscència litúrgica en relació a la trinitat. La idea de l'espectacle prové de l'artista Lluís Sabadell Artiga, que no és la primera vegada que centra les intervencions en qüestions relacionades amb la mística o la il·luminació (Illuminatio o Apariciones). Amb tot el reconeixement a la fantàstica veu de la soprano Laia Frigolé i a la posada en escena (una línia de sorra, leds, i un pèndol-embut que permetia obrir una reflexió a l'entorn del temps i l'espai: tempus/templum, reconec que el regust de l'espectacle resta enquadrat en un to moralista i quasi apocalíptic. Malgrat la voluntat de reflexionar sobre l'espiritualitat contemporània, frases com “només hi ha un defecte: no tenir la facultat d'alimentar-se de la llum” o la imatge final (en què els intèrprets agafats de les mans ens evoquen a una escena de secta en via de transcendència), l'obra ens deixa una sensació més propera al pes que a la lleugeresa, si més no, en un sentit vital i existencial.

Sinthesis
Idea, llibret i escenes: Lluís Sabadell.
Música: Xavi Lloses i Lluís Sabadell.
Intèrprets: Laia Frigolé, Isidre Rebenaque i Pau Marcos.
Capella de Santa Llúcia, 11 de novembre del 2010.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les Fàbriques de Creació de Barcelona reprenen l’activitat amb prudència i sense llibertat d’horaris

Barcelona

Incertesa a les galeries

Barcelona
EL LLIBRE

‘La vaga de la Canadenca’

La dansa vol aixecar el vol malgrat les restriccions

Girona

Català sota mínims

Barcelona

Dones contra models caducs

Barcelona

Mor Quim Lecina, l’actor que volia ser músic

LA MÚSICA

L’apocalipsi, segons els Stooges

cultura

Els Amics del Museu d’Art, al mateix museu