Cultura

Crítica

teatre

El sentit del dolor

Encara sort que hi ha espais i artistes disposats a arriscar-se, amb una clara voluntat d'oferir a l'espectador un món íntim i particular, capaç de trencar les xarxes de la mediocritat impermeable que ens brinden les grans cavernes teatrals i les rutines especulatives, oficials i oficioses, sempre disposades a perpetuar i atordir l'imaginari a baix preu. Un baix preu que a la llarga acaba viciant l'espectador en un plaer vague i condescendent.

Comproveu que el teatre també pot ser sacsejada intel·lectual i moviment, que hi ha un món escènic a part, un off teatral més enllà de la corejada campana mediàtica. Espectacles que assumeixen riscos i destil·len un bon interès, tal com revela la posada en escena de Sade was myself, de la bella búlgara, establerta a Barcelona, Maria Stoyanova. Obra que tanca una trilogia personalíssima, precedida de les impactants Gitana en Barcelona i Madama(s) Butterfly(s). Sade was myself sorgeix de la trobada entre Stoyanova i Madame de Sade de Yukio Mishima, en què l'actriu profunditza en la intimitat i dota de caràcter universal el sentit del dolor, un dolor, d'altra banda, inevitable, i que esdevé el ressort per desplegar l'imaginari de tot un món personal. En què pensem quan el dolor que ens infligeixen es torna insuportable? Quins mecanismes de defensa despleguem per sobreviure amb dignitat?

Més que un espectacle, és una experiència vital compartida, un balanceig enigmàtic entre diversos components teatrals: el teatre físic, l'acció musico-visual poètica i la performance. Una recerca que topa amb els límits d'una posada en escena que brilla en el conjunt, però que neix i mor amb una estranyesa qüestionable. Naturalment, ja que ens trobem en aquell àmbit d'intimitat que reporta saber, al viatge personal de qualsevol consciència que s'interrogui.

Sade was myself
Creació i interpretació: Maria Stoyanova
Divendres, 20 d'abril. La Seca.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Àlex Mata i Ramon Ramon, guanyadors dels 49 Premis Octubre en la categoria d’assaig i narrativa

barcelona

Mor Sean Connery als 90 anys

barcelona

Carreras rep el Casero

Girona

Cultura per viure

barcelona
museus i galeries

Sense Dia i Nit dels Museus el 14 de novembre

Museus

Els Museus Dalí no obriran tot el mes de novembre

monuments

La Sagrada Família ha decidit tancar

El dia després

BARCELONA

Arrenca el Manga Barcelona Limited 100% en línia amb autors, concerts, conferències i una exposició

Barcelona