La Borsa
Més valors
Economia

país Valencià

guerra per la llengua

Consum deixa d’etiquetar en català per “millorar la llegibilitat”

La decisió de la cooperativa de supermercats, del País Valencià, ha encès les xarxes

La cooperativa valenciana de supermercats Consum ha decidit deixar d’etiquetar els seus productes en català i castellà i passa a fer-ho únicament en castellà després de testar la decisió entre els seus socis-clients i amb la finalitat de millorar la llegibilitat dels seus productes. La decisió ha provocat crítiques a les xarxes socials, davant les quals Consum ha respost als comentaris assenyalant que es troba present a sis comunitats autònomes i que compta amb més de 700 supermercats i que com a cooperativa valenciana aposta des del seu inici pel plurilingüisme, tant en l’atenció al client com als seus suports, retolació, megafonia, papereria, correu electrònic i espais digitals. Fonts de la cooperativa han manifestat a l’ACN que l’aposta pel català és “innegable” i han apel·lat a la “sensibilitat històrica” i “l’esforç” al llarg dels anys per la retolació bilingüe, considerant “injusta” la reacció de molts usuaris.

Les mateixes fonts han afegit que en la decisió, presa com a cooperativa, ha pesat el factor de la llegibilitat dels productes però també “la univocitat” a causa de les disparitats dialectals en els noms de productes a Catalunya i el País Valencià, que ha provocat que “es ferissin sensibilitats” entre alguns clients. Així i tot han indicat que la mesura és progressiva i que encara es poden trobar productes amb el doble etiquetatge.

A les crítiques a les xarxes socials s’han sumat alts càrrecs del govern valencià com el secretari autonòmic d’Ocupació Enric Nomdedéu, que ha repiulat crítiques i ha considerat que la decisió “subratlla la por de les represàlies en altres llocs per etiquetar, també, en valencià”. Entitats com Acció Cultural del País Valencià o l’Associació cívica Tirant lo Blanc s’han sumat als comentaris negatius a les xarxes socials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
francesc cabana
Quadern d’economia

Anar contra un Estat

Parlo com economista, no com polític. El resum del que penso és molt senzill: Catalunya no pot enfrontar-se sola contra l’estat espanyol. Si ho fem, tenim la derrota assegurada.Parlo d’economia,...

Barcelona
 

Juncà Gelatines preveu reduir un 13% la seva factura elèctrica

banyoles
 

Visites d’operadors turístics alemanys

girona
 
M. BORRÀS I M. EZPELETA
IMPULSORS DE LA MARCA ‘DPAGÈS’, QUE PRODUEIX PORC ECOLÒGIC AL SOLSONÈS

“Els nostres porcs són més forts i més sans i estan més relaxats”

Solsona
 

26-M La primera República

girona
 

26-M La primera República

girona
 
PERE PONSATÍ
JUNT AMB EL SEU GERMÀ JOSEP ÉS FUNDADOR I SOCI D’INTERACTIU DE CORNELLÀ DEL TERRI, EMPRESA DE DISSENY I DESENVOLUPAMENT DE WEBS I APLICACIONS PER A MÒBILS

“Una bona app ha de ser fàcil d’utilitzar”

CORNELLÀ DEL TERRI
 
COMERÇ

JYSK arriba a Blanes

 
TANTXTANT

Una qüestió d’amos...