La Borsa
Més valors
Economia

país Valencià

guerra per la llengua

Consum deixa d’etiquetar en català per “millorar la llegibilitat”

La decisió de la cooperativa de supermercats, del País Valencià, ha encès les xarxes

La cooperativa valenciana de supermercats Consum ha decidit deixar d’etiquetar els seus productes en català i castellà i passa a fer-ho únicament en castellà després de testar la decisió entre els seus socis-clients i amb la finalitat de millorar la llegibilitat dels seus productes. La decisió ha provocat crítiques a les xarxes socials, davant les quals Consum ha respost als comentaris assenyalant que es troba present a sis comunitats autònomes i que compta amb més de 700 supermercats i que com a cooperativa valenciana aposta des del seu inici pel plurilingüisme, tant en l’atenció al client com als seus suports, retolació, megafonia, papereria, correu electrònic i espais digitals. Fonts de la cooperativa han manifestat a l’ACN que l’aposta pel català és “innegable” i han apel·lat a la “sensibilitat històrica” i “l’esforç” al llarg dels anys per la retolació bilingüe, considerant “injusta” la reacció de molts usuaris.

Les mateixes fonts han afegit que en la decisió, presa com a cooperativa, ha pesat el factor de la llegibilitat dels productes però també “la univocitat” a causa de les disparitats dialectals en els noms de productes a Catalunya i el País Valencià, que ha provocat que “es ferissin sensibilitats” entre alguns clients. Així i tot han indicat que la mesura és progressiva i que encara es poden trobar productes amb el doble etiquetatge.

A les crítiques a les xarxes socials s’han sumat alts càrrecs del govern valencià com el secretari autonòmic d’Ocupació Enric Nomdedéu, que ha repiulat crítiques i ha considerat que la decisió “subratlla la por de les represàlies en altres llocs per etiquetar, també, en valencià”. Entitats com Acció Cultural del País Valencià o l’Associació cívica Tirant lo Blanc s’han sumat als comentaris negatius a les xarxes socials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SANDRA ÁLAMO
RESPONSABLE DE L’OBSERVATORI SOCIOECONÒMIC D’OSONA

“La consolidació econòmica no es veu reflectida en l’àmbit social”

El 22 de febrer, a les 17.30 h, es presentarà en una sessió oberta a la seu de Creacció, a la Casa Convalescència de Vic, el 4t Informe de Competitivitat d’Osona, fer per l’Observatori

vic
 
economia

Freixenet manté la seu a Sant Sadurní d’Anoia

 
Economia

Sanció de 800.000 euros a Terfrisa a Vilamalla

Vilamalla
 
Infraestructures

Sis reptes per una mobilitat sostenible al territori

girona
 
Economia

El 84% de les catalanes estan ocupades en quatre tipus de feina

 
Economia

Netmentora tanca el 2017 havent atès 116 emprenedors

 

La UGT veu poc futur als joves de la Selva marítima

LLORET / Santa coloma de f
 
Economia

Cellnex va guanyar 33 milions d’euros el 2017, 17,5% menys

 
TANTXTANT

Col·legis professionals: una ganga?