La Borsa
Més valors
Economia

Atrápalo entra en l’àmbit dels serveis a empreses

Amb les quatre línies noves de negoci vertical, la plataforma vol donar un impuls al seu creixement Europa torna a entrar en escena

Potenciar de nou el mercat europeu i el creixement en el llatinoamericà, principals objectius

La plataforma en línia d’ofertes d’oci Atrápalo amplia el seu ventall i s’endinsa en els serveis destinats exclusivament a empreses. Fundada a Barcelona l’any 2000, ha volgut celebrar la seva majoria d’edat situant en el mercat nous formats verticals de negoci: Atrápalo Empresas, Catch it, The Secret Sauce i Viernes, quatre productes amb els quals busca consolidar el mercat nacional i accelerar el seu creixement en l’internacional.

Atrápalo va néixer gràcies a Ignacio Sala, Manuel Roca, Ignacio Giral i Marek Fodor per donar sortida a les butaques buides dels teatres. Amb els anys, l’oferta ha anat creixent fins a convertir-se en l’única plataforma de l’Estat que concentra ofertes d’oci, espectacles, restaurants, hotels, vols, viatges, concerts, lloguer de vehicles i altres activitats. Sempre amb un objectiu clar: “Tothom té dret a l’oci, i Atrápalo el posa a l’abast de tothom”, diu Sala. En aquest sentit, van dirigides les campanyes de màrqueting, que involucren sempre els seus usuaris. “El 2009, per exemple, vam llançar El tracte d’Atrápalo, que deia que marxessis de vacances i després paguessis el que creguessis just, un cop valorada l’experiència”, explica Sala, que confessa que alguns –pocs– van viatjar gratis.

Serveis per créixer.

Atrápalo va treballar l’any passat, el de la majoria d’edat, amb un nou compromís de servei, aquest cop dirigit a les empreses. Van presentar els negocis dels viatges corporatius (Atrápalo Empresas), els esdeveniments (The Secret Sauce), la reserva d’hotels (Catch it) i les caixes regal (Viernes).

Aquest últim es va presentar al mercat l’octubre passat. Es tracta d’una nova línia de negoci centrada en la publicitat, el màrqueting i la comunicació per a empreses. “Cada vegada més, tant oficines de turisme nacionals i internacionals, hotels, teatres com també marques d’altres sectors ens demanen idees creatives que els ajudin en el seu posicionament. Amb Viernes els ajudem a innovar, a atrevir-se. És, en definitiva, la divisió creativa d’Atrápalo”, comenta Sala.

Al capdavant de la nova àrea de negoci hi ha Oscar Morera, responsable d’accions especials de la companyia, i el seu equip, que ideen campanyes i les produeixen, utilitzant vídeos, il·lustracions, infografies, jocs o microsites exclusius, i després les difonen a través d’Atrápalo, la seva aplicació i xarxes socials, però també en mitjans de comunicació, blogs, altres aplicacions i esdeveniments presencials.

Retorn a Europa.

L’altra línia de negoci en què treballa la plataforma des de fa mesos està enfocada al sector hoteler. És Catch It, un web de reserva d’hotels que funciona per als establiments del Regne Unit, Alemanya, França i Portugal. Aquest producte suposa el retorn a Europa d’Atrápalo, després de deu anys de decidir apostar per Llatinoamèrica, arran de l’esclat de la crisi mundial i després de patir en els mercats italià i francès.

I per als esdeveniments d’empresa, un nou software de gestió. The Secret Sauce (TSS) ofereix la connexió amb Atrápalo i altres webs de venda d’entrades. Manuel Roca, conseller delegat de la plataforma, gestiona directament aquest nou negoci que comença enfocat a l’oci urbà a l’Estat espanyol, tot i que aviat entrarà en el mercat llatinoamericà.

ATRÁPALO

Facturació
340 M€
Treballadors
456
Any de fundació
2000
Atrápalo disposa a hores d’ara de més de 8 milions d’usuaris. Amb seu a Barcelona, on té la meitat dels seus treballadors, la plataforma està present a l’Estat espanyol, Xile, Colòmbia, el Perú, Panamà, Costa Rica, Guatemala, l’Argentina i Mèxic.
Model de negoci

Innovació, risc i solidaritat

“Fem el que ens agrada i ens ho passem bé. Això és el més important”, afirma Sala. La creativitat, la innovació i el risc són els trets que han identificat l’equip d’Atrápalo des que l’empresa va néixer. Tot i això, el vessant social es va incorporar ben aviat. “Aquest és un altre dels reptes que tenim”, comenta. Arrodoniment solidari de les compres dels usuaris, participació en campanyes d’oci a l’abast dels més necessitats i moltes accions internes a les quals no donen publicitat són alguns dels seus projectes més socials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Noel Alimentaria renova la gamma Nature de productes sense carn

sant joan les fonts

Sortegen xecs regal i tortells farcits d’euros

girona

La marca Corele reneix amb llet empordanesa

cabanelles

La llar rica emet el doble de CO2 que la pobra

Barcelona

Seat torna a batre un rècord en vendes el 2019

Barcelona

Les pimes creen el 72% de l’ocupació a Catalunya

Barcelona

La històrica Jocavi d’Arbúcies tanca les portes

arbúcies

Ryanair no tancarà la base de Girona

Vilobí d’Onyar

Cinquanta empreses tornen a Catalunya entre gener i juny després de traslladar la seu social el 2017 o 2018

Barcelona