La Borsa
Més valors
Economia

In-Store Media preveu créixer a França amb Leclerc i Carrefour

Si prosperen les negociacions, l’empresa de màrqueting al punt de venda passaria dels 500 establiments actuals a tenir presència en 900 Preveuen doblar vendes en cinc anys

La companyia de màrqueting al punt de venda In-Store Media negocia amb Carrefour l’exclusiva de la comunicació dels seus establiments a França. La gestora catalana, propietat de Media Planning, va penetrar en aquest mercat el 2013 amb l’adquisició de diversos contractes a una firma local i actualment té acords amb Auchan, Groupe Casino i Leclerc: en total uns 500 punts de venda, que passarien a ser uns 900. Amb Leclerc també estan negociant una ampliació del contracte per incorporar els suports digitals.

Si es confirmessin els acords, França passaria a ser el segon mercat en facturació d’In-Store Media, superant Mèxic i després de l’Estat espanyol.“Té potencial per ser el primer”, reconeix Aleix Martí, que va assumir la direcció general el maig passat en substitució de Pablo Vilá, fundador i ara president.

La presència internacional està en l’ADN de la companyia d’ençà del seu naixement el 1998, però adquireix una especial importància en el nou pla estratègic 2019-2023, que acaba de ser aprovat. In-Store aspira a gairebé duplicar la facturació en cinc anys –passant de 70 milions d’euros el 2018 a 130 el 2023–. Una de les palanques serà la potenciació dels mercats actuals -el 60% de les vendes provenen de nou països: Mèxic, França, Polònia, Portugal, el Perú, l’Argentina, Xile, l’Uruguai i les Filipines- i de l’obertura de nous, principalment del sud-est asiàtic, en una primera fase, i al Japó i Corea del Sud, posteriorment. L’entrada es pot fer per implantació directa, mitjançant adquisicions o en col·laboració amb socis locals.

L’omnicanalitat.

L’altra gran palanca serà la transformació digital i l’omnicanalitat, que avui ja proporcionen el 30% dels ingressos i l’objectiu és que sigui del 50%.

El format tradicional de negoci consistia a transformar el punt de venda en un gran canal de comunicació a disposició de les marques que volen adreçar missatges als consumidors en el moment de la compra. Un dels suports estrella són els anomenats mupis (mobiliari urbà per a informació), però també s’utilitzen altres recursos per enviar missatges com ara les escales mecàniques, les portes, el terra del magatzem, els dispositius d’alarma de les entrades, el canal d’àudio de la botiga, etc. “Vam tenir l’encert de crear un mitjà que no existia”, recorda Martí. Amb el temps, aquest mitjà ha crescut i s’ha sofisticat, i avui dia ja forma part del pressupost de màrqueting de les marques per comunicar, sobretot, novetats.

Amb l’extensió de la botiga física al món virtual a través de portals de venda en línia o d’aplicacions mòbils, la potencialitat s’ha multiplicat. “El consumidor és omnicanal”, destaca el director general. La tecnologia també ha entrat en els suports: els mupis ara són dinàmics i, per exemple, han aparegut màquines de sampling, que ofereixen la possibilitat de tastar un producte nou a canvi de donar-ne l’opinió, i tot des del mòbil. Ara, In-Store Media demana concessions de tots aquests canals amb l’ànim de convertir-se en un soci estratègic de la distribució en la seva transformació digital: “Fa quatre anys que treballem en l’omnicanalitat, un àmbit en què els nostres socis estan endarrerits”, assenyala Martí.

A l’Estat espanyol, la digitalització encara té un pes molt limitat en el portafolis d’In-Store Media. És el primer mercat en facturació, però no en producte digital. En canvi, a França, el creixement està fonamentat en aquest nou format.

D’altra banda, a l’Estat, on tenen una posició de lideratge als hipermercats, l’estratègia és créixer sobretot en cadenes de supermercats líders en determinats territoris, com el cas de Bon Preu i Condis a Catalunya.

El pla estratègic preveu una inversió de 50 milions que es finançarà amb fons propis.

IN-STORE MEDIA

Facturació
70 M€
Treballadors
190
Any de fundació
1998
In-Store Media està participada per Media Planning (família Rodés), que en té el 65% i per Artá Capital (Grupo March), amb el 23%. El 12% restant està en mans del fundador i actual president, Pablo Vilá.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Nissan descarta aturar la producció i mantindrà la planta de la Zona Franca oberta durant la vaga del 18-O

barcelona

Menys hores, més productiu

barcelona

L’aeroport perd un 8% de viatgers al setembre

VILOBÍ D’ONYAR

El preu de l’assegurança del cotxe bat rècords durant l’any 2019

barcelona
Estats Units

L’FMI preveu el creixement més baix des de la crisi financera

anàlisi

Afligits, però hem de fer país

La Intersindical i la IAC volen més adhesions la vaga

Barcelona

Els promotors lamenten la “frenada”en la construcció d’habitatges a Barcelona

Barcelona

El sistema de pensions austríac afavoreix la mobilitat laboral

Barcelona