La Borsa
Més valors
Economia

Fruits Secs Tulsà debat si ha d’entrar en la franquícia

El grup familiar ja té vuit botigues i preveu obrir-ne tres més

L’empresa nascuda a Girona es torra tots els productes en una nau familiar

Fruits Secs Tulsà, creada el 1978 a Girona com una empresa familiar dedicada a l’elaboració i venda de fruita seca, planeja fer més gran el negoci. Per una banda, ja ha identificat tres ubicacions a les comarques gironines on preveu obrir establiments quan es donin les circumstàncies idònies. Per una altra banda, els cinc germans que gestionen les vuit botigues actualment ja han iniciat un període de debat i reflexió per veure si entren en la fórmula de franquícia per poder ser presents en altres indrets de Catalunya.

“L’elaboració i comercialització de fruita seca, espècies, infusions i cereals torna a ser moda”, explica Anna Vidal Tulsà, que regenta la botiga de Sant Celoni. “El consum està canviant i l’augment de l’ecologisme dels joves encara ajuda més a posar de moda l’activitat que defineix la nostra empresa”, diu Anna Vida Tulsà.

Als establiments d’aquesta empresa de caràcter familiar, que dona feina a 23 persones entre propietaris i dependents i factura 1,5 milions d’euros, s’hi pot trobar tota mena de fruita seca, espècies, llegums, farines, bolets secs, fruites confitades, infusions i caramels.

Actualment, hi ha botigues a la ciutat de Girona (dues), Roses, Calella, Figueres, Sant Feliu de Guíxols, Sant Celoni i Banyoles.

La torrada per a tots els establiments se centralitza a la planta situada a Palau de Santa Eulàlia (Alt Empordà), també regentada per un membre de la família.

A la botiga de Sant Celoni el dimecres, dia de mercat, el divendres i el dissabte són els “millors” dies per a les vendes, comenta la propietària d’aquesta botiga que fa un any i mig que és oberta. A més, tal com diu l’única germana dels cinc membres de la segona generació familiar, el consumidor “ja no només és la persona de mitjana edat i més gran, sinó que cada vegada venen més els joves perquè volen comprar productes naturals, artesanals i cuits de manera no industrial”. Una altra característica és que se sol comprar un cop a la setmana els diferents productes que motiven el consumidor. Això explica l’interès per aquesta activitat: “Fins al punt que els darrers temps hem tingut diverses propostes per entrar en el món de la franquícia.”

Una altra novetat a l’establiment situat a la comarca del Vallès Oriental és que comercialitza vi i cava: “Sempre són ampolles de denominacions d’origen catalanes i de proximitat.” De fet, els vins i caves ja representen entorn del 25% de la facturació d’aquest establiment i també el de Calella, que està regentat per la parella d’Anna Vidal Tulsà. És una aposta personal d’aquests propietaris perquè a la resta de punts de venda no es toquen aquests tipus de productes.

Tot i que la torrada s’intenta fer com antigament, els propietaris entenen que això no està renyit amb la tecnologia. Per això la nau de torrada està equipada amb maquinària renovada. També es treballa en l’ampliació del web de la firma: “Volem que tingui més consells per als consumidors perquè ens pregunten constantment les característiques curatives de les diverses llavors que comercialitzem.”

A més, Anna Vidal Tulsà, química de formació, té pensat escriure un llibre complet amb les propietats dels productes que comercialitzen, ja que una part important també s’utilitza com a prevenció de diverses malalties.

els orígens

Del mercat a fer d’empresaris al seu establiment

Fins al 1978 Remei Tulsà treballava en el mercat de Girona i el seu marit, Ramon Vidal, era mecànic de materials relacionats amb el fred. Van fundar una empresa, juntament amb els tiets de la segona generació familiar. El matrimoni que va fer el pas cap a la creació d’una firma va treballar cinc anys amb l’oncle d’Anna Vidal Tulsà, Pere Serrallonga. El 1981, quan es va obrir la primera botiga a Girona, Ramon Vidal es torrava tots els productes que venia. “Encara falten alguns anys perquè la tercera generació es faci càrrec de l’empresa, tot i que ja ens ajuda als estius”, diu Anna Vidal, mentre recorda que des que va inaugurar l’establiment de Sant Celoni no ha pogut fer vacances. El grup familiar ja disposa de vuit botigues, però assegura: “D’aquí a no gaire temps en seran 10 o 11.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Sols a les carreteres, però amb poca mercaderia per repartir

Girona

Salt impulsa un pla per afavorir l’ocupació i el desenvolupament econòmic

Salt

L’Ibex 35 enceta la setmana a l’alça amb un augment del 4% i recupera els 6.800 punts

barcelona

El sector logístic cau a Catalunya un 52% en el primer trimestre del 2020, amb 108.000 metres quadrats contractats

barcelona

Els ERTO a Catalunya freguen els 84.000 i deixen temporalment a l’atur gairebé 620.000 treballadors

Barcelona

Eina per evitar cues als supermercats

barcelona

Tot i més per salvar l’economia

barcelona

El Mercat del Lleó porta la compra a casa

GIRONA

Més d’una setantena d’alcaldes demanen a Sánchez que “rectifiqui” la retallada en polítiques actives d’ocupació

Barcelona