La Borsa
Més valors
Economia

El 47% dels europeus segueix preferint pagar en efectiu

Una enquesta a deu països europeus revela que gairebé la meitat dels consumidors prefereix pagar en metàl·lic. A l’Estat espanyol, un 49% manifesten que opten per l’efectiu

Un 58% manifesta que no vol compartir dades amb els bancs

Els consumidors europeus segueixen preferint pagar en efectiu al pagament electrònic, segons un informe d’Strategy&(PWC), que en una enquesta realitzada a 10 països lliura la dada que el 47% prefereix el diner físic a l’hora de pagar.

En aquest informe, Construint un mercat de pagaments viable, es revela que la preferència per l’efectiu és especialment alta a Alemanya (61%); Àustria (61%) i Suïssa. A l’Estat espanyol, gairebé la meitat dels consumidors entrevistats (49%) han manifestat la seva preferència per pagar en metàl·lic allò que compren. Només el Regne Unit (29%), Holanda (26%) i Suècia (20%) aposten per l’alternativa del diner virtual.

Mercat fragmentat.

Una de les idees força de l’informe és que l’ús majoritari de l’efectiu i l’existència d’un mercat de mitjans de pagament electrònic extremadament fragmentat són els obstacles principals per bastir una indústria europea dels mitjans de pagament de prou volada per poder competir amb les dels EUA i Xina.

A hores d’ara, segons l’enquesta, prop del 60% dels consumidors de la UE fan els seus pagaments en efectiu. Pel que fa al pagament mitjançant eines electròniques, el 43% són transferències i domiciliacions, un altre 43% es correspon amb targetes de dèbit i el 14% restant, fonamentalment, amb targetes de crèdit.

Quan s’interroga directament al consumidor per què s’estima més pagar en metàl·lic, el 37% respon que ho fa perquè no té cap altra forma disponible i el 29% per comoditat. A l’Estat espanyol aquests percentatges són del 40% i el 29%, respectivament.

El document considera que el mercat europeu de mitjans de pagament és un sector molt fragmentat, amb 15 sistemes estatals i amb un quantitat encara més gran d’especificacions i exigències diferents per país, en matèria de funcionament i d’identitat.

Així mateix, l’estudi constata que els clients de les entitats financeres tenen poca disposició a compartir les seves dades. Només un 20% dels consumidors estan disposats a fer-ho; un 58% diuen rotundament que no i un 23% es mostra indecís.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Torra vol parlar directament amb el Japó per l’afer Nissan

Barcelona

El GiG demana més mesures de reactivació

Indústria

Torra demana parlar “directament amb el Japó” pel tancament de Nissan

Sant Mateu de Bages

Taula de diàleg de governs per mirar de salvar Nissan

barcelona

Àpats de casament amb agendes reprogramades

Girona
Grifols construirà  una planta a Lliçà de Vall

Grifols construirà una planta a Lliçà de Vall

Lliçà de Vall
Coronavirus

El dèficit de l’Estat es duplica fins a l’abril pels efectes de la Covid-19

Madrid

Centenars d’empleats de Nissan protesten als concessionaris d’aquesta marca

Barcelona

Un 61,4% avala el teletreball després del confinament si es compagina amb la feina presencial

Barcelona