La Borsa
Més valors
Economia

El govern espanyol aprova la transferència de 22 milions a Catalunya per descarbonitzar el transport professional

La inversió forma part del paquet d’ajudes de 400 milions per a tot l’Estat

El Consell de Ministres ha aprovat el Reial Decret que regula les ajudes de 400 milions d’euros que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana transferirà a les comunitats autònomes amb càrrec al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència per impulsar la descarbonització del transport professional.

El programa d’ajudes es dotarà de forma immediata amb 174 milions d’euros que es distribuiran entre les comunitats autònomes amb càrrec al pressupost de 2021. D’aquests, Catalunya rebrà 22,4 milions, per darrere d’Andalusia, amb 29 milions. El criteri de distribució territorial dels fons és el nombre de vehicles de transport públic de mercaderies i viatgers i transport privat complementari domiciliat a cada comunitat.

Per darrere de Catalunya se situa el País Valencià, amb 18,6 milions, i Madrid, amb 16,6 milions. Les comunitats distribuiran les ajudes europees per concurrència simple, és a dir, s’atorgarà la subvenció a mesura que se sol·licita fins que s’esgoti el crèdit, en condicions homogènies a tot l’Estat.

En termes generals, el Reial Decret articula les bases de les subvencions que s’atorgaran a les empreses privades i autònoms del sector per a la transformació sostenible de les flotes i defineix els beneficiaris finals de les ajudes, les actuacions subvencionables, les principals línies i els requisits per accedir al finançament.

Els potencials adjudicataris dels fons són autònoms i empreses privades de transport de mercaderies i / o viatgers domiciliats a cada comunitat autònoma, així com les empreses dedicades al transport privat complementari.

L’objectiu de la línia és impulsar la transformació del parc de vehicles pesants de transport de mercaderies i viatgers, incentivar la penetració a l’Estat de tecnologies per a la propulsió de vehicles que facin servir energies alternatives i accelerar la reactivació industrial i el sector de l’automoció, afavorint la descarbonització de les flotes i la millora de la qualitat de l’aire en entorns metropolitans.

D’aquesta manera, el govern espanyol pretén impulsar el mercat de vehicles de zero i baixes emissions per començar la transformació d’aquestes flotes.

El govern espanyol estima que aquestes ajudes permetran subvencionar fins a 2.000 camions i 500 autobusos elèctrics purs, d’emissions zero en tot el període del programa, així com la instal·lació de més de 1.500 punts de recàrrega nous a l’Estat, dedicats al transport pesat de mercaderies i viatgers per carretera.

El transport de mercaderies i viatgers per carretera genera el 8,2% dels gasos d’efecte hivernacle a l’Estat, tot i que suposa només el 2% de la flota de vehicles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Nexus Energía subministrarà energia a la Generalitat

barcelona

La Moncloa vol aprovar la reforma laboral sense canvis

Madrid

El deute públic a l’Estat va créixer un 8,7% al novembre

madrid

Un terç de les pimes catalanes ha hagut d’aturar la seva activitat per les baixes per la covid

BARCELONA

Les vendes de motos creixeran fins a un 11%

barcelona

Xi adverteix Davos de les incerteses de la recuperació

PEQUÍN

Grup Simon Assessors celebra el seu 65è aniversari

girona
ECONOMIA

Foment defensa apujar els salaris per contrarestar la inflació

La CE diu ser ara “més optimista” sobre la reforma de les regles fiscals en veure “esforços sincers” dels ministres

Brussel·les