Opinió

Pisos sí, però fora de l’àrea metropolitana de Barcelona

Arran del canvi climàtic hi ha una gran preocupació per reduir els gasos contaminants i les partícules en suspensió; d’altra banda, la gran quantitat de vehicles que hi ha dins l’àrea urbana de Barcelona provoca diàriament embussos en totes les grans vies d’entrada i sortida de la ciutat. Amb el pas a vehicles elèctrics reduirem la contaminació a la ciutat, però la congestió del trànsit per la presència de cotxes continuarà sent-hi. La causa de tots aquests problemes és l’alt nivell demogràfic que tenim a l’àrea metropolitana de Barcelona, i tot i ser, els dirigents polítics, conscients d’aquest factor, es continuen construint habitatges dins aquesta conurbació. Al Baix Llobregat, els polítics s’omplen la boca defensant el “parc agrari”, però a la vegada estan autoritzant la construcció d’habitatges. Tal és el cas dels 5.000 pisos que s’estan construint al Prat Sud en un terreny de 17 hectàrees que fa uns anys era agrícola i que les administracions d’aquella època van requalificar com a urbans. Situacions similars trobem a Cornellà, on hi ha un projecte de construir 2.500 pisos en un dels pocs terrenys verds que queden a la ciutat. I a Gavà, just a tocar de la carretera de Begues, han construït uns blocs de pisos on fa poc hi havia un bosc de pins. Segur que en altres municipis la situació és similar. És evident que falten pisos per atendre la demanda actual, però construïm-los fora de l’àrea metropolitana de Barcelona i aconseguirem reduir la contaminació a la ciutat i les congestions de trànsit i, a la vegada, esponjarem el país per equilibrar-lo.

El Prat de Llobregat (Baix Llobregat)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.