Opinió

‘Pluges’ de milions

El govern espanyol ha aprofitat l’aplicació de l’article 155 i l’absència forçosa de les autoritats polítiques catalanes per anunciar una inversió multimilionària per desbloquejar el creixement de l’aeroport de Barcelona, que inclou la construcció d’una tercera terminal (T3), la connexió ferroviària de la T1 i T2 amb Barcelona i la connexió en alta velocitat amb l’aeroport de Girona, que faria la funció de quarta pista del Prat. Tot plegat, vells projectes proposats des de Catalunya fa bastants anys, alguns fa una dècada, però ignorats reiteradament per Aena i el Ministeri de Foment, és a dir, per Madrid.

La realitat és que Catalunya és el territori més atractiu del sud d’Europa per als inversors –segons acaba de publicar el ‘Financial Times’–, que és un dels més visitats pel turisme any darrere any i que l’aeroport del Prat, malgrat els bastons a les rodes del projecte centralitzat d’Aena i una connectivitat clarament insuficient, ja supera els 47 milions de passatgers anuals i s’aproxima perillosament al límit de la seva capacitat. L’ampliació de Barcelona i la connexió amb Girona i també Reus són una necessitat objectiva per evitar el col·lapse i desenvolupar la potencialitat econòmica de la regió.

Anuncis com el del ministre De la Serna ja fa temps que van deixar de ser bones notícies. Ho són les execucions dels projectes i la posada en funcionament de les infraestructures, que són escandalosament més escasses, com ha passat amb el pla de Rodalies del 2008 o l’última pluja de milions en infraestructures viàries anunciada per Rajoy l’estiu passat i ignorada després en els pressupostos del ministre Montoro. Davant una credibilitat sota mínims i l’oportunisme polític per bandera, l’escepticisme és l’actitud més prudent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.