Opinió

El TGV s’encalla a França

El govern francès té encallada l’alta velocitat ferroviària entre Barcelona i París al Llenguadoc i tot fa pensar que és qüestió de força anys –ara mateix no hi ha cap data compromesa– que els trens TGV puguin circular com caldria entre Perpinyà i Montpeller, el tram que falta per acabar d’aquesta línia internacional i per on actualment els combois hi passen a poc més de 80 quilòmetres per hora. Un corredor de transport de viatgers i de mercaderies que hauria d’estar acabat des de fa anys per afavorir plenament la connexió de Catalunya (la del nord, sota jurisdicció francesa, també) amb l’Estat francès i, de rebot, amb la resta d’Europa. El govern francès, però, sembla que voldria emmirallar-se en l’espanyol, que té aturada la connexió d’alta velocitat –el corredor mediterrani– de Catalunya amb el País Valencià on, cal recordar-ho i no oblidar-ho, perquè és un important greuge, encara hi ha un tram entre Salou i Vandellòs d’una sola via, una vergonya en les comunicacions entre València i Barcelona ja ben entrat el segle XXI.

Malgrat aquestes negres perspectives, la ministra de Transports del govern, Élisabeth Borne, ha adreçat recentment una carta a Fermed, l’organització de caràcter internacional encarregada de promoure el corredor mediterrani, en la qual anuncia l’inici dels tràmits per al tram Montpeller-Besiers. Un bri d’esperança que, malauradament, no té cap data prevista d’inici i que no deixa de ser, en certa manera, un gerro d’aigua freda ja que deixa en evidència que el govern francès no preveu, de moment, acabar d’allargar l’alta velocitat fins a Perpinyà. Un govern francès que no pensa en Catalunya, però tampoc en els territoris occitans que deixa sense una bona connexió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.