Opinió

La festa literària continua

La 37a Setmana del Llibre en Català ha arrencat amb èxit després d’haver consolidat aquesta oferta com una mena de segona part de la clàssica festa literària de Sant Jordi. L’avinguda de la Catedral de Barcelona torna a convocar editors, autors i públic en un aparador que fa justícia a l’altíssim ritme i nivell creatiu de la nostra cultura. De mica en mica, els impulsors de la Setmana han anat construint un referent que funciona com a plataforma perfecta per a les novetats de la tardor i, de passada, com un bon trampolí per a la temporada de Nadal. Altra cosa és que la concorreguda convocatòria es reflecteixi en uns índexs de lectura i de vendes que no comparteixen aquesta eufòria. I això tenint en compte la gran quantitat d’aspirants que es queden a les portes de la publicació, com ho demostren les recurrents xifres de finalistes als nombrosos premis literaris que anualment es convoquen arreu del país. Tenim, doncs, una producció literària molt elevada però un mercat massa petit.

Coincidint amb l’inici de la trenta-setena setmana s’han difós dades sobre l’estat de la salut del mercat literari i de la indústria editorial. Una xifres que posen de manifest que, sense arribar als nivells desitjables, almenys anem progressant. L’any passat les vendes de llibres en el nostre idioma van generar 237,7 milions d’euros, la qual cosa implica un creixement de prop de l’u per cent respecte del 2017. El sector es mostra satisfet perquè considera que s’està resistint l’embat d’una nova i competitiva oferta audiovisual i també perquè hi ha un mercat en castellà molt fort. És igualment positiu que els darrers anys es mantingui el creixement en el consum de ficció i no ficció i també en la literatura infantil i juvenil.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.