Opinió

El Q3 a Catalunya, un punt d'inflexió

La multinacional alemanya Volkswagen va oficialitzar ahir que el nou Audi Q3 es fabricarà finalment a la planta de Seat a Martorell, tal com s'havia filtrat dimarts. D'aquesta manera culmina finalment un llarg procés que ha posat realment en perill la viabilitat de la factoria del Baix Llobregat. De tota manera, res tornarà a ser igual. La multinacional ja ha avisat que aquesta decisió és només un primer pas perquè el nou tot terreny urbà es fabriqui a Barcelona el 2011, però que encara cal que els treballadors facin algun esforç salarial més, que es formin millor, etcètera. L'empresa ha d'assegurar tots els serrells que calguin perquè és una decisió històrica –per primer cop es fabricarà un Audi a l'Estat espanyol–, però no pot instal·lar-se en la coacció permanent a treballadors i administracions. Els esforços han de ser compartits.

En aquesta resolució positiva hi ha tingut una gran importància el paper dels governs de la Generalitat i l'Estat. Aquesta és la línia, ja que el sector del motor és, justament, un dels motors de l'economia catalana, i cal, doncs, que s'hi esmercin hores i diners. L'únic que cal demanar és que hi hagi una total transparència en les decisions que es prenguin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.