Educació

La reforma educativa que proposa el govern espanyol retorna a la Generalitat competències de currículum i llengua

El ministeri d’Educació vol deixar en mans dels territoris la regulació de l’ús de l’idioma cooficial

La Generalitat ho veu amb bons ulls la proposta tot i que creu que es podria anar més enllà

La proposta de reforma de llei educativa del Ministeri d’Educació preveu retornar a les autonomies amb llengua cooficial, i per tant a la Generalitat, competències en la decisió del currículum de les matèries i també en la regulació de l’ús de la llengua cooficial.

Segons la proposta, a la qual ha tingut accés l’ACN, el ministeri planteja tornar a establir que l’Estat determini un 55% del currículum de les matèries i la Generalitat el 45%, tal com preveien la LOGSE o la LOE. La Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE), impulsada pel PP, preveia una regulació estatal més elevada.

D’altra banda, preveu la supressió de la regulació de l’ús de la llengua cooficial que preveia la LOMQE, inclosa l’escolarització, deixant aquesta regulació en mans dels territoris. La supressió afecta també la regulació de l’exempció de cursar o ser avaluat en la llengua cooficial. També es preveu dur a terme una regulació d’acord amb la sentència del Tribunal Constitucional (TC) que va anul·lar l’ajuda de 6.000 euros per a l’escolarització en castellà que es preveia a la llei Wert.

Entre altres propostes, el govern espanyol planteja evitar la doble via en el quart curs de l’ESO, i elimina els ’’itineraris’’ que havia dissenyat el ministre Wert per segregar els alumnes que continuessin els estudis a l’FP o a Batxillerat. D’aquesta manera es vol assegurar que qualsevol estudiant que acabi l’ESO tingui la mateixa titulació.

També aposta per eliminar les revàlides a 6è de Primària i a 4t d’ESO –actualment suspeses a l’espera d’un pacte d’estat per a l’educació– i perquè l’assignatura de religió no sigui avaluable.

El ministeri argumenta que hi ha “raons d’urgència i oportunitat” per promoure una modificació de la llei en vigor que comporti “l’eliminació dels aspectes més lesius introduïts per la LOMQE”. El govern espanyol, però, afegeix que més endavant caldrà dur a terme una “reforma integral de la normativa vigent”. Tot i que consideren que el més “desitjable” seria derogar l’actual llei, admeten que fer-ho no aportaria seguretat jurídica.

La Generalitat ho veu amb bons ulls

Fonts del departament d’Ensenyament han explicat a l’ACN que veuen amb bons ulls, en línies generals, la proposta que arriba del ministeri, tot i que consideren que en algun aspecte es podria anar més enllà.

Per exemple, la proposta preveu reforçar la “prioritat” en el règim de concerts per a centres que s’organitzin sota el principi de coeducació de nens i nenes. En canvi, per a la Generalitat la coeducació hauria de ser un “requisit”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Presó provisional, comunicada i sense fiança per als 5 acusats de l’agressió de dissabte

Santa Coloma de Gramenet

Santa Coloma clama contra “el masclisme i el racisme”

Santa Coloma de Gramenet

França vol reactivar el control permanent de la frontera al Pertús

perpinyà

Cors de cartró recordaran les 59 persones sense llar mortes en un any

Barcelona

Un vianant mor atropellat a la C-59 a Caldes de Montbui

caldes de montbui

La resiliència i els riscos per encaminar les estratègies metropolitanes del futur

Dos detinguts a Terrassa i Barcelona per l’agressió a policies de l’Estat durant la manifestació de Jusapol al setembre

Barcelona

Evacuen en helicòpter un motorista ferit greu en un accident de trànsit a l’AP-7 al Papiol

barcelona

L’Hospital del Mar posa en marxa un dispensari que controla a distància els pacients amb apnea del son

barcelona