Societat

KHAOULA BOUMAAZA

ESTUDIANT DE PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES I INSTAGRAMER ‘ABSOLUTELY KHAOULA’

“Hi ha un mercat invisible i poc representat que factura bilions”

Amb més de 50.000 seguidors, ha treballat per a marques com ara Nike. Vol demostrar que la dona àrab és un mercat potencial, lluny dels estereotips que l’emmarquen en un mocador

Quin valor afegit té el seu compte d’Instagram, Absolutely Khaoula ?
El que aporta és un punt de vista diferent. Són llocs quotidians de Girona però des d’una òptica més creativa. També els donem una visibilitat internacional. I ho fem amb un storytelling, expliquem una història, a partir del meu contingut. En el meu perfil no hi trobaràs selfies ni vídeos gravats amb presses. Destaca per l’elaboració que hi ha en cada una de les fotos. I si no em transmet res, la imatge no arriba a les xarxes.
Se sent ‘influencer’ per a les dones musulmanes?
Quan vaig decidir entrar a les xarxes no ho vaig fer amb la intenció d’influir, sinó per una necessitat d’expressar-me, de construir un vincle, de compartir interessos. La base de dones musulmanes cada cop es veu més diversificada, unides per conceptes com la moda, la modèstia, l’estil de vida, la creativitat.
Vol posar èmfasi en els valors i no el vel?
Exacte. Soc més que el vel que porto. Et redueixen a una peça de roba. El mocador no és el que em fa especial. És part de mi però no és l’única part del que soc, soc molt més.
És el missatge d’apoderament que vol transmetre?
Que no et limitin el valor a la vestimenta, tant a les que porten vel com les que no. El nostre poder va més enllà de les aparences.
I ho fa precisament a Instagram, on tot són aparences.
És una xarxa molt visual i precisament aquest és el seu poder. El missatge que vull transmetre és la llibertat d’acció. Si cobrir-te et fa sentir forta i apoderada, endavant. Si el teu cos et fa sentir apoderada, endavant també. La prioritat és tenir confiança en un mateix, després tot ve rodat.
A l’institut va ser objecte d’assetjament. L’experiència la va fer madurar?
M’ha fet veure les coses des d’una perspectiva diferent. Vaig triar la part positiva del que em va passar per enfortir-me: soc diferent i això no és dolent.
Se sent un mirall?
Sempre és bo poder inspirar un canvi positiu en la vida dels altres. Soc molt partidària de generar impactes positius. I si transmets positivitat, el retorn el reps de mil formes diferents. Només tinc vint anys i em considero molt afortunada. El teu passat no ha de condicionar el teu futur.
Expliqui’m la seva relació amb les marques.
Vaig representar Nike en la seva primera campanya de hijab per a esportistes. També col·laboraré amb Maybelline, NYX Cosmetics, Colvin, de floristeries de Barcelona...
L’interès de les marques demostra que hi ha un mercat femení musulmà.
Hi ha un mercat que factura bilions però és invisibilitzat. És un mercat poc explotat, poc representat, però que existeix i és potent. I en el moment que li dones noció social l’eleves de comercial a un moviment. Quan fas visible una comunitat poc representada, estableixes un vincle que és recíproc, hi ha una connexió.
La integració d’aquesta part de la societat invisibilitzada ve amb el reconeixement com a consumidors?
És com funciona el món. Per algun punt ha de començar, i aquest és el primer pas.
Quins valors té la campanya que ha protagonitzat vestida de núvia fugint?
El que vam voler fer amb la campanya Runaway Bride Girona és donar visibilitat internacional a la ciutat a partir de la núvia fugint i passejant per emplaçaments gastronòmics com ara el Rocambolesc , amb moda de Mireia Vidal, que em va fer un vestit de núvia en un dia... És una dona musulmana que fuig de les expectatives socials que rep tant de la seva pròpia comunitat com de l’occidental, que espera que ho deixi tot enrere i s’adapti al món que se li planteja. La comunitat àrab espera que ho cedim tot, submissió. Esperen el mateix però de maneres diferents. La núvia es tria a si mateixa per sobre de tot. I troba acolliment a la ciutat que l’ha rebuda, Girona.
Quins valors de la cultura musulmana pot aportar a Instagram?
L’hospitalitat és molt important, l’agraïment. També la determinació.
I un cop acabada la universitat?
M’agradaria dedicar-me a la creació de continguts, treballant amb marques fidels als valors en què crec.
Quines aficions té?
M’agrada molt la poesia i un poeta australià, Beau Taplin . Cantar és una afició molt íntima, dibuixar i escriure. Als quinze anys vaig escriure una novel·la que està en un calaix. Al final, explorem diferents formes d’expressió i apostem per la que ens fa sentir més còmodes i genera més sentiments.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Unes 36.000 persones participen en la Cursa de la Dona a Barcelona

Barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Creua un nou front

Barcelona
opinió

Prenem partit per la infància!

Cap captació de fons de Fundesplai
MERCÈ CONANGLA
PSICÒLOGA

“Un de cada tres adolescents ha participat en un assetjament”

Barcelona

Maçanet celebra 1.100 anys del primer document escrit

maçanet de la selva

El 27,3% dels alumnes de les escoles i instituts de Girona no viuen a la ciutat

girona
Societat

Clam per un nou model de ciutat a l’Hospitalet de Llobregat

CALDES DE MALAVELLA

Golf adaptat al PGA

Troben restes humanes a la zona dels aiguats de finals d’octubre

montblanc