Societat

Calvet descarta que Terrassa passi a la zona 2 del transport

L’alcalde, Alfredo Vega, ho va reclamar en el programa ‘Protagonistes’ d’El Punt Avui Televisió i per carta

El govern veu inviable fer cap canvi tot i l’endarreriment de la T-Mobilitat fins l’any 2021

El Departament de Territori i Sostenibilitat descarta del tot qualsevol mesura per alleugerir el greuge que significa que Terrassa continuï a la zona 3 del transport públic de la regió metropolitana mentre no entra en vigor la T-Mobilitat, un canvi en la gestió del pagament dels títols integrats del transport públic que, de nou, s’ha endarrerit, ara fins al 2021. En una entrevista a El Punt Avui Televisió, l’alcalde de Terrassa, Alfredo Vega, assegurava : “Estem desesperats; ni els polítics ni la ciutadania han entès mai quin és el motiu de la zonificació que maltracta Terrassa. Hi ha moviments a la zona 1 que són el doble de la distància que hi ha entre Barcelona i Terrassa, i Sabadell és zona 2 quan està a la mateixa distància de Barcelona que Terrassa.” Per aquesta raó, Vega reclamava que, com a mesura provisional, Terrassa passés a la zona 2.

Posteriorment, i després que el conseller de Territori, Damià Calvet, confirmés al Parlament l’endarreriment de la posada en marxa de la T-Mobilitat, Vega va reiterar aquesta petició però va matisar que la solució, “a aquest càstig injustificable a tots els terrassencs”, podia dependre del canvi de zona però també d’una rebaixa de la T-10 de tres zones, el títol més usat pels veïns de la ciutat que cada dia es desplacen a Barcelona. L’alcalde socialista de Terrassa reclamava, però, que aquest descompte fos equiparable al pagament del títol de dues zones. A més, indicava: “Sigui com sigui, si s’aprova qualsevol mesura compensatòria, espero que no sigui a costa d’una compensació de l’Ajuntament, tenint en compte el greuge que ha patit durant tots aquests anys i que sembla que seguirem patint dos anys més.”

Un terrassenc que treballi a Barcelona, o un barceloní que estudiï, per exemple, a la Universitat Politècnica de Terrassa, per exemple, i que es desplaci cada dia acabarà pagant uns 360 euros més que un sabadellenc, tot i que la distància de via entre Sabadell i Barcelona és de 33 quilòmetres i de Terrassa a Barcelona, de 33,2. 200 metres fan que la T-10 sigui 7 euros més cara, la T-Mes, 30 i la T-60, 60.

Tot i que no és l’únic municipi que se sent perjudicat, des de l’aprovació de les corones metropolitanes, l’any 2001, Terrassa ha reclamat insistentment, i a tots els consellers, el pas a la zona 2. Des del mes de gener, a més, Terrassa se sent encara més agreujada pel fet d’haver entrat 18 municipis més a la zona 1 . Quan aquesta mesura es va fer pública, Vega va enviar una carta en què reclamava una solució global tant a Calvet com a la presidenta de l’AMB, Ada Colau.

LA XIFRA

360
euros
a l’any de més paga, de mitjana, un terrassenc que va cada dia a treballar a Barcelona.

LA FRASE

Cal posar fi d’una vegada a un càstig injustificable per a tots els terrassencs
Alfredo Vega
alcalde de terrassa

Neix una entitat per dur la reivindicació al carrer

El 30 de gener va tenir lloc la primera assemblea oberta de la plataforma Terrassa Zona 2, una iniciativa que, com diu clarament el seu nom, reivindica posar fi al greuge històric que pateix Terrassa pel que fa al transport públic. Un dels seus membres, Àlex Aranda, explica que es tracta “d’un grup d’usuaris del transport públic que ens coneixem de fer-ne ús i que en veure el canvi a zona 1 d’un grup de municipis metropolitans vam pensar que això era la gota que feia vessar el got”. Aranda hi afegeix que el grup és prou heterogeni però que, sobretot, hi ha estudiants i treballadors que es desplacen cada dia a Barcelona, fet que els suposa un greuge econòmic.

El grup ha començat a organitzar-se per dur aquesta denúncia al carrer. “Primer –explica Aranda– cal donar-nos a conèixer a la ciutat i a partir d’aquí articular accions de protesta.” En només 15 dies, la plataforma ja havia aconseguit més de 700 adhesions a Twitter, per exemple.

Divendres, la plataforma va aprofitar la visita de Calvet a la ciutat per lliurar-li una carta amb la seva reivindicació. “Ens va dir que era inviable”, explica Aranda. “Això, però, per a nosaltres no és cap resposta: els nostres representants polítics hi són per buscar solucions i, si la T-Mobilitat s’ha ajornat dos anys més, doncs n’han de trobar, és la seva feina”, sentencia Aranda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ciència i religió debaten sobre els trasplantaments

Barcelona
DR. JOSEP VERGÉS
PRESIDENT DE LA FUNDACIÓ INTERNACIONAL DE L’ARTROSI (OAFI) I EXPERT EN SALUT ARTICULAR

“Hi ha qui diu que l’artrosi no mata, però aquesta afirmació és falsa”

BARCELONA

Atenció mèdica gratuïta a sensellar de Barcelona

Barcelona
Ciència

‘Ibiza is different’

barcelona

Creen un nou institut per la “sobreocupació” de primària, a Lloret de Mar

GIRONA / LLORET DE MAR

Tracten l’atròfia d’una nena abans que es presenti

Barcelona

La revolta de Thunberg pel clima s’escampa per Europa

París

Torna el tren de Manresa sense saber-se encara la causa del sinistre

barcelona

El Vaticà remarca que els religiosos han de “retre comptes” a la justícia

ROMA