Infraestructures i serveis

Banyoles no renuncia al desdoblament de la C-66

L’Ajuntament aprova una moció de Convivència i Progrés que demana que no es desestimi el projecte

L’Ajuntament de Banyoles ha decidit aquesta setmana demanar a la Generalitat que no s’oblidi del projecte de desdoblament de la C-66 entre Cornellà del Terri i Besalú, per més que en aquest tram s’hi facin les millores projectades. La petició és fruit d’una moció en què es diu textualment: “[...] l’Ajuntament de Banyoles insta la Generalitat que es comprometi a no desestimar el projecte de desdoblament de la carretera C-66 entre Cornellà del Terri i l’enllaç amb la N-260”. La proposta va ser del regidor de Convivència i Progrés (CiP), Quim Fernàndez, i va obtenir el suport de l’equip de govern (JxCat) i ERC, mentre que Sumem Banyoles s’hi va mostrar en contra.

En la línia del que ja han expressat institucions com el Consell Comarcal de la Garrotxa, així com els alcaldes d’Olot, Sant Ferriol i Serinyà, Fernàndez va defensar la conveniència de convertir-ho en autovia per donar continuïtat a les ja existents entre Olot i Girona. El representant de CiP va posar l’accent en el fet que el desdoblament ajudaria a reforçar el triangle Olot-Banyoles-Figueres, que va considerar molt important des del punt de vista econòmic.

Tot i que el seu grup hi va votar a favor, l’alcalde, Miquel Noguer, va subratllar que les obres que s’han de fer en aquest tram ja suposaran una gran millora i que, d’altra banda, des de l’obertura dels túnels de Bracons (C-37), molts conductors d’Olot fan servir la ruta per Vic i la C-17 per desplaçar-se a Barcelona, en detriment de l’opció de Girona i l’AP-7.

ERC es va alinear amb CP. El seu portaveu, Jaume Butinyà, va argumentar la necessitat del desdoblament sobretot per una qüestió de seguretat.

Sumem Banyoles va votar no perquè –segons va dir el regidor Non Casadevall– aquest tipus d’infraestructura no és el que convé més al territori.El desdoblament es va projectar a finals de la dècada passada, però la crisi econòmica va impedir executar-lo. Aleshores va prendre força l’opció d’una millora del traçat actual, les obres de la qual estan a punt de començar.

LA FRASE

Les obres de millora no resolen la connexió per autovia entre Girona, Banyoles i Olot
Quim Fernàndez
REGIDOR DE CONVIVÈNCIA I PROGRÉS


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Voluntariat i camps de treball per dinamitzar les Gavarres

GIRONA

Els municipis perdran 14,1 milions d’IBI dels peatges

barcelona
societat

Vic aprova una norma amb multes per a qui agafi coses del contenidor

El govern tomba el parc eòlic de Pontons
societat

El govern tomba el parc eòlic de Pontons

Un home mor atropellat a l’N-IIa
FIGUERES

Un home mor atropellat a l’N-IIa

Roses

Vídeo contra el projecte del parc eòlic marí

transports

Renfe canviarà les tarifes d’alta velocitat

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Sol al matí i ruixats de tarda

Barcelona

Les obres per soterrar les vies a Montcada i Reixac s’allargaran cinc anys i mig i costaran 500 milions d’euros

Montcada i Reixac