Infraestructures i serveis

El Maresme clama per una solució definitiva per a l’R1 i la regressió del litoral

Els alcaldes de la zona es preparen per fer front comú

Indignació creixent entre els usuaris de Rodalies per la fragilitat del sistema i la manca de solucions

“Estic indignat, és una puta vergonya com ens fan perdre el temps.” En John, un escocès que viu a Vilassar però que treballa en una companyia aeronàutica al Prat de Llobregat, ahir ja no podia més. El dia anterior no va poder anar a treballar “per culpa dels trens” i ahir es va voler curar en salut: “Entro a les dues, però he vingut a l’estació a les onze i aquí em tens, esperant sense que ningú es digni a dir res.” La manca d’informació, però també d’alternatives fiables a una línia R1 cada cop més malmesa, eren les principals queixes dels usuaris.

El panorama incert d’un tren per sentit i hora només fins a Arenys va fer que bona part dels usuaris regulars renunciessin en massa a un servei que habitualment ja és deficient. Així, doncs, les andanes van presentar un aspecte inusualment buit durant bona part del dia, mentre que a les parades d’autobús hi havia cues inusuals i molts viatgers es van haver de quedar a terra.

L’alternativa principal, però, va ser recórrer als vehicles privats. “Puntualment m’ho puc permetre, però no podem estar així sempre. Ens cal un servei de tren digne i fiable”, comentava un informàtic que treballa al [email protected] Amb tot, n’hi havia que, com la Laura, no tenien cap altra alternativa: “Jo vaig a la universitat i aquesta setmana està sent un desastre, molt estressant.”

Davant aquest panorama, l’alcalde de Mataró, David Bote, va proposar a la resta d’alcaldes de la zona una reunió extraordinària al Consell Comarcal del Maresme per “fer front comú als problemes compartits derivats del temporal, com la mobilitat o l’afectació al litoral”.

Ahir, set línies de Rodalies de Catalunya continuaven amb alteracions en part del seu recorregut, però l’R1 era, de llarg, la més afectada. La reconstrucció del pont esfondrat per la Tordera anirà per llarg i entre Vilassar i Mataró les onades continuaven picant a les vies. Els combois només usaven la més allunyada de la mar sota l’atenta mirada dels tècnics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Coronavirus

Deu biblioteques de Barcelona obriran a partir de dimarts

Barcelona

El transport públic ofereix més freqüències des d’avui

barcelona

Unió per bloquejar el govern de Calonge

calonge i sant antoni

Neteja dels recs del Corb a les Preses

Més de 2.000 avisos a la Línia Verda de Ripoll

Avancen a l’octubre el final del pont nou sobre el riu Tordera

blanes / malgrat de mar
ROSA GARCIA
DIRECTORA DE LA FUNDACIÓ REZERO

“Hi ha una relació directa entre aquesta crisi i el canvi climàtic”

PEP COMPANYS
ALCALDE DE SANTA PAU

“El turisme té molt de pes al poble”

Santa Pau

A Ripoll, reactiven les zones taronges i blaves d’aparcament

Ripoll