Infraestructures i serveis

Més de 32.000 lloretencs trien la mobilitat del passeig

S’escollirà entre tres propostes, que es portaran a votació a través d’una plataforma virtual

La votació es farà entre el 8 i el 14 d’aquest mes

Els veïns de Lloret de Mar decidiran quin és el model de mobilitat adequat per al passeig marítim de la població. L’alcalde, Jaume Dulsat, junt amb la regidora de Participació Ciutadana, Lara Torres, i el regidor de Mobilitat, Cristian Fernández, van fer públiques ahir les tres propostes per millorar la mobilitat al passeig marítim que aniran a la votació. El procés participatiu es farà del 8 al 14 d’aquest mes de març a través d’una plataforma virtual. Aquestes propostes arriben després d’una fase prèvia en què se’n van arribar a presentar fins a 99. Gairebé la meitat, 42, s’han fet arribar a través del formulari web; una per correu electrònic a l’adreça de mobilitat i 56 aportacions s’han extret de les sessions participatives prèvies.

La regidora de Participació Ciutadana, Lara Torres, va explicar ahir que en la fase de votació podran participar-hi les persones empadronades a Lloret i que facin 16 anys abans del 14 de marc. “Parlem de 32.591 persones del total de 38.702 habitants actuals de Lloret.”

La primera de les opcions és deixar la mobilitat del passeig marítim tal com és fins ara. El regidor de Mobilitat, Cristian Fernàndez, ho explica: “Es tracta de deixar el passeig obert al trànsit rodat en tots dos sentits”. La segona opció és deixar un únic carril de circulació augmentant l’espai per a vianants al llarg de tot el passeig marítim en sentit avinguda Just Marlés. La tercera opció que es podrà votar és fer el mateix que la segona opció, però en sentit sa Caleta.

L’alcalde, Jaume Dulsat, considera que la mobilitat del passeig marítim interessa tota la població, ja que és un espai central del municipi: “Volem que sigui un projecte compartit, tot i que tenim capacitat per executar-lo directament. La proposta final s’implementada en els pròxims mesos.” La proposta escollida tindrà, però, un temps de prova fins que els responsables tècnics validin la seva viabilitat per a la mobilitat general del municipi.

LA XIFRA

16
anys.
Aquesta és l’edat mínima per poder participar en la votació de l’última fase del procés participatiu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Voluntariat i camps de treball per dinamitzar les Gavarres

GIRONA

Els municipis perdran 14,1 milions d’IBI dels peatges

barcelona
societat

Vic aprova una norma amb multes per a qui agafi coses del contenidor

El govern tomba el parc eòlic de Pontons
societat

El govern tomba el parc eòlic de Pontons

Un home mor atropellat a l’N-IIa
FIGUERES

Un home mor atropellat a l’N-IIa

Roses

Vídeo contra el projecte del parc eòlic marí

transports

Renfe canviarà les tarifes d’alta velocitat

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Sol al matí i ruixats de tarda

Barcelona

Les obres per soterrar les vies a Montcada i Reixac s’allargaran cinc anys i mig i costaran 500 milions d’euros

Montcada i Reixac