Infraestructures i serveis

infraestructures

El túnel Dos Valires podria entrar en funcionament a principis del 2011

El ministre d'Ordenament Territorial explica les mesures que s'han adoptat per evitar que hi hagi més esfondraments

Visita les obres del viaducte i d'altres que es fan a la parròquia d'Escaldes-Engordany

El túnel Dos Valires, que ha d'unir Encamp i la Massana, podria estrenar-se a principis de l'any vinent, com a molt tard, al juny. Ho ha anunciat avui el ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Barcia, en la visita d'obres que hi ha fet i en la qual ha posat èmfasi en les mesures adoptades pel Consell de Ministres que afecten el viaducte, per evitar que es repeteixin els problemes.

Les obres del túnel s'han suspès dos cops. Primer, el mes de novembre de l'any passat, quan es va ensorrar un tram del viaducte i va provocar la mort de cinc operaris. Després de restablir-se les obres, el maig passat hi va haver un altre ensorrament. Es va esfondrar un tram del pont d'accés a la boca oest del túnel. Tot i que aquest segon accident no va causar víctimes sí que va provocar una altra aturada de les obres.

El ministre també ha visitat altres obres en curs a la parròquia d'Escaldes-Engordany, com ara el vial d'enllaç de l'avinguda del Pessebre i el carrer Josep Viladomat, que es preveu que estigui enllestit el proper mes d'octubre. El vial, construït per Coansa-Mou Terres-Tobira, té un cost d'1,2 milions. Disposarà d'una rotonda de grans dimensions que ajudarà a descongestionar el trànsit a la zona.

D'altra banda, aviat es començarà a construir el col·lector d'aigües residuals, situat entre el pont Pla i el pont del carrer Josep Viladomat. Així ho ha explicat el ministre Gerard Barcia. Es tracta d'una obra complexa a causa de la morfologia del riu i les irregularitats del terreny. El cost previst és d'1.026.000 euros.

Finalment, Gerard Barcia ha visitat les obres de la rotonda de la carretera general 3 (CG3) situada a la sortida nord d'Escaldes-Engordany, i ha anunciat que possiblement s'obrirà al trànsit l'abril del 2011. La construcció de la rotonda, que és a càrrec de Cevalls, comporta una certa complexitat perquè part de l'estructura és volada sobre el riu. S'aprofita la carretera actual i es construeix a cavall de les dues bandes del riu. L'obra, en fase estructural, té un cost de 3,5 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

No a la MAT Selva es reuneix amb Torra

RIUDARENES

Seguretat sanitària a l’escola de Sant Joan

Sant Joan les Fonts

La pedrera de Llers, ara en mans de la Generalitat

LLERS

Torra advoca per paralització “immediata” del ramal de la MAT a Riudarenes

barcelona

Vigilància amb càmeres als contenidors de Sant Joan

Sant Joan les Fonts
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Continuarà el temps variable

Barcelona

Acte reivindicatiu contra l’autorització per ampliar una pedrera a Llers

LLERS
CARLES BENITO
President del Bicicleta Club de Catalunya (BACC)

“Hi ha una simbiosi positiva entre bicicleta i transport públic”

Barcelona

Crida per trobar elements franquistes a la Vall d’en Bas

La Vall d’en Bas