Urbanisme

Final d’obres a Rius i Calvet de Sant Feliu, aquest divendres

La primera fase de la reforma a l’extrem de garbí del passeig guixolenc ha permès avançar alguns elements no previstos

Els treballs a l’extrem oposat, al Nàutic Vell, s’allarguen fins a mitjan juliol

Una de freda i una de caleta al litoral de Sant Feliu de Guíxols, on aquest divendres es donarà per conclosa la primera part de les obres del passeig de Rius i Calvet –a la banda de garbí–. A l’extrem oposat, però, el termini per acabar la reurbanització del moll del Fortim –als entorns de l’antic edifici del Club Nàutic i el turó del Salvament– encara s’allargarà ben bé un parell de setmanes.

La planificació dels dos projectes contemplava que per Sant Joan ja no hi hagués treballs en curs. En el cas de Rius i Calvet, la tala del rengle d’oms de l’antiga barana de mar per la complexitat de conservar-los va aixecar crítiques de veïns i els grups de l’oposició al ple, però el sacrifici de l’arbrat ha tingut la contrapartida positiva que els operaris de l’empresa han pogut avançar amb més rapidesa. El nou col·lector de la riera ha quedat pràcticament enllestit –en espera de la complexa connexió amb la canalització existent a l’inici de l’avinguda Juli Garreta, previst a la tardor–, i per comptes de deixar les dues placetes (Sant Pere i Ferran Agulló) simplement formigonades, el regidor d’Urbanisme, Josep Saballs, explicava ahir que divendres hauria de quedar enllestit l’enrajolament amb els panots definitius. Per a més endavant restarà el tercer espai lliure que s’ha guanyat, una tercera placeta a la confluència del carrer de la Torre amb l’àmbit que encara no té nom.

Treva per als veïns

Ahir els treballadors s’apressaven a formigonar la llosa que cobrirà el calaix de la riera i servirà de base per al nou passeig, un espai que permetrà reobrir al trànsit de vehicles provisionalment el vial fins al setembre i evitarà als vehicles el tràngol d’haver de fer la volta per la carretera de Tossa i tornar enrere per les Penyes i muntanya de Sant Elm avall. A la tardor, però, preveuen tornar a tallar el pas al trànsit rodat fins que es completi la reurbanització, segons els plans al llarg de l’hivern.

Pel que fa a les obres de reforma del port antic, l’afectació encara durarà uns dies més. L’endarreriment s’atribueix a l’excés de pluges durant la primavera, encara que en les darreres setmanes l’empresa ha mirat de recuperar temps treballant-hi en caps de setmana, una mesura que ha provocat queixes pel soroll, la pols i les molèsties als usuaris dels amarratges, empreses nàutiques i el restaurant Sa Marinada. Aquesta setmana, però, ja s’ha asfaltat el vial d’accés i aviat s’abordarà la fase d’acabats, amb menys impacte.

Reasfaltat el vial per al trànsit al dic de recer del port

En l’apartat de millores viàries al litoral de Sant Feliu, l’altra novetat és que Ports de la Generalitat ha millorat el paviment del vial que transcorre paral·lel al dic de recer i dona accés a la dàrsena esportiva del port i la zona concessionada al Club Nàutic. El vial rep molt trànsit rodat dels socis i i l’actuació millora el servei per als usuaris del port i els ciutadans. L’obra s’ha dut a terme en un parell de setmanes per un import de 42.000 euros. El vial està adossat al dic de recer, per la part interior, i proporciona accés rodat a la dàrsena esportiva, que acull 426 amarradors, fins al final del dic, on hi ha la balisa d’estribord de la bocana. L’obra ha comprès un tram de 425 metres de longitud que s’ha pavimentat amb la renovació de la capa de rodadura i el pintat. El gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, ha explicat que “és una de les actuacions de manteniment que fem als ports per actualitzar les infraestructures i potenciar el servei per als usuaris”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El judici contra el Castor, a partir del 18 d’octubre

Castelló

Nova empresa per a l’Eixample de Palamós

palamós

El futur de l’Alta Garrotxa queda en mans dels tribunals

OLOT

Tres parcs eòlics projectats són considerats inviables

capmany

Pla pilot a Girona i Salt per prevenir la vespa asiàtica

salt
DANI ABAD
ARQUITECTE I PORTAVEU DE LA PLATAFORMA “STOP AL MACROPARC EÒLIC MARÍ”

“Imagineu unes 80 torres Eiffel davant nostre”

Roses
Gavà preveu una inversió de 1.000 milions als 4.800 pisos de Ponent
societat

Gavà preveu una inversió de 1.000 milions als 4.800 pisos de Ponent

Gavà
Olot

Rehabiliten la caseta dels burots

El PSC critica les obres sense permís al tennis
PALAFRUGELL

El PSC critica les obres sense permís al tennis