Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre

De la fredor social a la intensitat en la intimitat

Anna Sabaté torna d'actriu (també treballa de directora) amb un monòleg que no té gaires plecs on amagar-se. És d'una netedat absoluta. Un díptic tan clar com radical, d'una bipolaritat evident (com...

Crítica
teatre

La bellesa d'una moqueta

Sempre, fins ara, havíem defensat que la Biblioteca agraïa posades en escena artesanals com les d'Oriol Broggi. Perquè li donaven un aire coherent i únic amb l'espai. El director, aquest cop, ha revolucionat...

CRÍTICA
jordi bordes

La cara més fosca de l'ànima humana

E l que sembla una proposta entretinguda de terroristes principiants procurant fer un segrest a una exministra d'Indústria va enfosquint-se per revelar la fel més pudent i dolorosa de la societat. Perquè...

Crítica
teatre

Pixar fora de test (en els lavabos públics d'en Pitarra)

En Pitarra (Frederic Soler 1839-1895) avui seria com el Palomino. Igual d'irreverent. Semre pixant fora de test i fent-ho conscientment. Tan popular i volgudament crític amb el poder i amb les institucions....

Crítica
teatre

Bon drama, poca ànima

Cal celebrar l'adaptació d'una història enrevessada de personatges secundaris que permeten teixir les contradiccions dels ciutadans del País Basc quan es comença a furgar en les escletxes d'un franquisme...

Crònica

L'escola escolta

Ja hi ha generació Cantània. No és només la dels alumnes que, 25 anys enrere, posaven a prova la seva capacitat de cant i ball per respondre al llibret encarregat a un dramaturg i un compositor per...

Crítica
teatre

L'última capa d'una ceba

Loscorderos són una companyia que no acostuma a deixar indiferent. El seu treball, entre la dansa i el teatre, explora d'una manera intuïtiva universos que els inquieten. Ara presenten Elhombrevisible,...

Crítica
teatre

Explotar la lògica i el llenguatge

Accidents Polipoètics són una realitat poètica i escènica que es resisteix al canvi del temps. Continua impassible amb els seus aforismes, els seus dos faristols i el carro d'anar a comprar. Les seves...

CRÍTICA
jordi bordes

El malson és una gallina impertinent!

R etorCia Teatre és una companyia valenta. Perquè s'atreveix a parlar d'un tema tan obscur com és la relació de parella entre un infectat pel VIH i un que no ho està. A sobre, s'atreveix a desdramatitzar-ho...