Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre

Verdulaires

Egos Teatre és un grup sense complexos. Que s'atreveix amb tot i que sempre, per ara, se'n surt. Que els proposen fer un Casa sota la sorra? Doncs el deconstrueixen i escriuen una lúcida aventura amb...

Crítica
dansa

Estirar la corda

Tant catàrtic com veure perdre's una corda, cel amunt. Marcos Morau fa un pas més després de Siena (Mercat de les Flors, 2013) i depura, fins a l'extrem, tant la dramatúrgia com l'espai sonor (el collage...

Crítica
teatre

Rescat de risc, a mig camí

L'adaptació d'Ignacio García May de l'obra clandestina de William Shakespeare, amb la complicitat de quatre autors coetanis seus, és intel·ligent. Significa tot un risc perquè procura evitar el misticisme...

CRÍTICA
jordi bordes

Caure del pedestal en clau íntima

El món de la deficiència psíquica és puntual en l'escena catalana. N'hi ha exemples tan tendres com dolorosos (Nix, tu Simona, d'Albert Pijoan, Sala Beckett 2012). O també la Florentina que Ada Vilaró...

Crítica
teatre

Excel·lent joc d'equilibris

La direcció de Xicu Masó és molt afinada i aconsegueix que el text de Harold Pinter llisqui fluid, mantenint la intriga i desvelant fins a quin punt el desheretat pot arribar a ser ingrat quan olora...

circ
Crònica

El bolet ‘màgic'

Des de fa tres anys, pels volts del municipi de Figueres (primer va aparèixer dins del pati d'armes del castell de Sant Ferran i, des de l'any passat, al recinte firal), surt un bolet de copa vermellosa...

Crítica
teatre

Una ‘Casa de nines' catalana, de mitjan segle XX

De Josep Maria de Sagarra és fàcil conèixer el repertori anterior popular a la Guerra Civil, unes obres que ja eren celebrades llavors. La proposta del TNC és mostrar el Sagarra turmentat, el que denuncia...

crítica
JORDI BORDEs

El fràgil i prim equilibri vital

El treball de Farrés Brothers, pensat per a públic adult és (com també ho són els seus espectacles per a infants) per a tots els públics. Gasten la mateixa sensibilitat: to de comèdia amb alguna...

portes. enfora
J.b

El paisatge despullat i teatral de Txèkhov

L'actriu Maria Stoyanova signa 22 sessions a cavall de la intimitat i de la complicitat amb l'espectador actiu