Comunicació

El zàping

Models de dones

Per molts especials, la televisió en femení de cada dia és una altra

En el Dia de la Dona Treballadora, Belén Esteban s'asseia, com gairebé cada tarda quan no és a Punta Cana, al plató de Sálvame. Lluïa la camiseta de Torrente 4 i, a banda de mastegar xiclet i fer cara de fàstic quan no l'enfoca la càmera, poca cosa feia. No se li demana més. Belén Esteban escalfa banqueta per quan se la necessita –parlar de Jesulín o sortir del plató aïrada per qualsevol polèmica– igual que Lydia Lozano o Karmele Marchante, que amb la seva absència –està dolguda per la càmera oculta feta a Tortosa– ja fa el que se li demana.

En el Dia de la Dona Treballadora, per molt que la televisió reflexioni amb debats i documentals, i en els TN s'ensenyi el vídeo de denúncia de Daniel Craig (James Bond) transvestit de dona, per molt que la televisió es recordi d'educar en la igualtat el 8 de març, la televisió en femení de cada dia és una altra. És una dona que s'exalta, crida, insulta i ofèn. És una dona que s'acredita als platós com a examant, filla de, xicota de o exsenyora de. És una dona que exhibeix la ignorància i el polígon com un valor. O és una dona frívola, que només busca un mirall i fa del luxe la seva única credencial. O és una dona que presenta notícies com si fos en un anunci de L'Oréal. O són dues dones discutint sobre qüestions de dones, fent de l'enfrontament dialèctic el verdader espectacle; perquè hi ha dos homes que s'ho miren rient per sota el nas. O són dones que semblen haver perdut el raciocini i només actua per sentiments. I les dones ens ho mirem, des del sofà, i assumim passivament els models de dones que ens mostra la televisió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.