Comunicació

El zàping

Una pantalla

Més de la meitat dels continguts televisius són promoció de la TV

La fusió entre Tele 5 i Cuatro es visualitza de moltes maneres. La més òbvia és que ara s'ha de prémer Cuatro al comandament si es volen veure sèries que fa un any es miraven Tele 5. Un, dos, tres Mentes criminales; un, dos, tres, NCIS Los Ángeles. Però la fusió es fa més visible quan es personalitza, quan els presentadors a nòmina de Tele 5 –els que surten a les fotografies immenses que hi ha al passadís– s'asseuen de convidats il·lustres a El Hormiguero. Primer va ser Jesús Vázquez que se'n va anar d'excursió amb Calleja al mont Fuji i després se'n va anar a jugar amb Trancas i Barrancas per promocionar Allá tú. I per no escatimar en promoció, Vázquez també va visitar La noria acompanyat de Marta Fernández i Tania Llasera, la primera als matins i la segona a les tardes de Cuatro. L'última a jugar a flirtejar amb Pablo Motos va ser Ana Rosa Quintana. Anhelem el tête a tête entre Mercedes Milá i Pablo Motos; promet una antologia de bromes escatològiques. L'intercanvi de sèries i presentadors com si fossin cromos entra en la lògica televisiva actual igual que l'excés de promoció. Més de la meitat dels continguts televisius són promoció de la pròpia televisió. l'altra és que, en un tall publicitari de Tele 5, ens desperti la veu femenina de Cuatro anunciant el capítol d'Spartacus, competència directa d'Hospital central. Vaig haver de fer zàping per saber quin canal estava mirant. El que ens fa pensar que a la llarga les graelles s'homogeneïtzaran de tal manera que no hi haurà un valor de marca diferent –imperceptible més enllà del logotip, de la mosca de la cantonada– i prevaldrà la pantalla des d'on ens ho mirem.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.