Comunicació

El zàping

Obituaris televisius

‘Sé lo que hicisteis...' va ser la contrarèplica a ‘Aquí hay tomate'

Quan un programa s'acaba fa més rebombori que quan s'estrena. Els obituaris televisius són com totes les necrològiques: el comiat sempre és molt més sentit. Quan Tele 5 va decidir matar Aquí hay tomate, de l'enterrament del que es considerava màxim exponent de la teleporqueria se'n van fer pàgines a la premsa, cròniques a la ràdio i esments a la competència. I amb Sé lo que hicisteis..., de La Sexta, està passant el mateix. La cadena va anunciar ahir que cancel·lava el programa de Globomedia després de cinc anys. I ara tot són lloances al Twitter, missatges de suport i recordatoris dels gags sorneguers contra Tele 5, dels riures acumulats, dels minishorts i els escots de Patricia Conde... I si Aquí hay tomate va plegar adduint desgast de la fórmula, Sé lo que hicisteis... també tanca la paradeta perquè ni els últims retocs han pogut rellançar un format que va perdre la batalla de les audiències a l'estiu davant Tonterías las justas, de Cuatro. L'alternativa s'ha acabat imposant no perquè sigui millor ni pitjor, sinó perquè implica una renovació de continguts i d'estètica : noves cares, nous escots i nous minivestits. El mateix li va passar a Aquí hay tomate, que va viure en el seu moment l'efecte burleta i els vídeos paròdics de Sé lo que hicisteis, i la contrarèplica a la crònica rosa va acabar triomfant. Però l'audiència s'acaba cansant de tot i per evitar l'agonia el que fa la tele és posar punt i final a un títol. Perquè a la tele tot torna: formats, gags, presentadors, humor... La productora ja està treballant en noves idees, en com fer el mateix però diferent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.