Comunicació

La mirada

Cuatro i el ‘reality'

Retrata els conflictes quotidians en una escala de veïns

Antany la graella televisiva no era pas una bassa d'oli, però hi cohabitaven una certa estabilitat i un cert respecte per l'harmonia dels temps dels programes. Al principi de les privades encara s'hi albirava una mica de contenció, però ja fa anys que conceptes com ara contraprogramació, share i defenestració són el pa de cada dia. Des que Tele 5 ha comprat Cuatro, l'antiga emissora de Prisa ha adoptat pràcticament la idèntica tendència programàtica que la seva casa mare. Això és: estrenes a cor què vols, si pot ser cada setmana molt millor, un desbocat nerviosisme d'audiències i una desbocada submissió al reality com a veritat absoluta. La setmana passada en van estrenar dos: Ajuste de cuentas i La escalera. El primer consisteix a motivar aturats perquè puguin trobar feina en breu i abandonin així l'apatia depressiva que els envaeix. Així, ens van presentar Roberto i María José, una parella que, com diria el gran Chiquito, de ganes de treballar en tenien menys que el sastre de Tarzán. La escalera parteix d'una idea més ben trobada: retratar els conflictes quotidians que s'esdevenen en una escala de veïns i intentar intervenir-hi per solucionar-los. ¿Se'n recorden, de La comunidad –el millor film d'Álex de la Iglesia–, al seu torn inspirat en 13 Rue del Percebe, magistral creació de Francisco Ibáñez? Doncs aquest seria una mica l'esperit de l'invent, bussejar per les misèries veïnals, per aquells petits desacords de cada dia que, si estan ben fotografiats, ens poden proporcionar quadres de costums d'allò més pintorescos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.