Comunicació

El zàping

Viatges amb dos preus

És una bona guia per a qui no vol que se li dispari el pressupost

La cultura viatgera s'ha fet, els últims anys, molt més televisiva. No és que el viatge no ho fos fins ara. Però com a concepte provenia més de la tradició documental: de mostrar el viatge com a experiència, de llarga durada, i en destins més propensos a l'aventura –l'Àfrica, per exemple– i no destinats al consumisme turístic. Però Callejeros viajeros –en emissió des de fa tres anys– han apropat el viatge, l'han concebut com un bé de consum i d'entreteniment, gràcies a aquesta manera de fer reportatges pròxima al videoclip. Una idea, la de la cultura viatgera de masses, que s'ha vist reforçada per la irrupció de les companyies low cost. I com que en tres anys i més de 140 programes els destins es repeteixen, es busquen noves fórmules per tornar a Londres, París, Nova York o Las Vegas, però que sembli que no hi hàgim estat mai. I aquest nou paquet turístic –n'hi ha un altre de temàtic sobre ciutats en què l'aigua té un paper destacat (Venècia, Amsterdam o Estocolm)– l'han titulat Nueva York tiene un precio i Londres i París i Las Vegas... i el preu és d'extrems. Són dues propostes de recórrer un mateix destí des de la butxaca que fa més dispendis, des del luxe més inassequible –normalment hi va el càmera– a la butxaca més estalviadora. I no només amb hotels o desplaçaments sinó també on podem trobar la samarreta o l'imant per a la nevera més econòmics. És una bona guia per a qui no vol que se li dispari el pressupost i és posar sentit comú a la fantasia que és sempre veure les suites presidencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.