Comunicació

El zàping

J.R. encara mana

“Un altre dia dispari, senyora Ewing”, diu el sheriff

No és el mateix veure Dallas amb ulls verges –qui només coneix les maleses de J.R. com episodis de la història televisiva i Sue Ellen com aquell pendó, que va ser clau per a la normalització lingüística– o amb ulls nostàlgics –de qui associa Southfork amb el record infantil de diumenge –. Sigui com sigui, Dallas, el serial per excel·lència, ha tornat; el canal TNT la va estrenar fa una setmana. I ho ha fet no com a remake sinó com una continuació de la nissaga Ewing amb els mateixos recursos narratius, fidel als orígens. De fet, els títols de crèdit i la música eren el més avantguardista de l'època. Però Dallas no aposta ni per l'autoparòdia, ni per la postmodernitat, algun esquer que atrapi l'espectador cinèfil, aquell que té com a únic déu l'HBO i Aaron Sorkin com l'Esperit Sant. La lluita entre els hereus, John Ross i Christopher, busca seduir l'audiència femenina; es percep un cert paternalisme i tarannà sudista en els diàlegs que comencen amb un “escolta, fill”. Però qui continua manant és J.R., des que obre els ulls, ressuscitat de l'ostracisme familiar, i es posa un cop més el barret de cowboy. Li reserven els millors diàlegs: “Sue Ellen, continues com la més bonica del ball”, que és com dir “Sue Ellen, tornaràs a agafar l'ampolla”. Però hi ha moments estel·lars, com quan la senyora de Bobby Ewing, Annie i no pas Pamela, pren el fusell i el carrega com aquell qui agafa el primer ganivet de fulla gruixuda de la cuina quan sent estranys al despatx. “Un altre dia dispari, senyora Ewing”, li diu el xèrif; això és Texas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.