Cultura popular

La Mediterrània tanca amb 9.462 entrades venudes i un 73% d’ocupació

La fira, que ha omplert Manresa de cultura durant el cap de setmana, ha captat l’atenció de 1.121 professionals

Onze funcions van omplir al 100%

L’espectacle de la crema de la falla va tancar diumenge a la nit la vintena edició de la Fira Mediterrània de Manresa i, ahir, els responsables de la mostra –que durant quatre dies ha omplert la capital del Bages de cultura d’arrel tradicional– van donar xifres: 9.642 entrades venudes –amb onze funcions en què es van exhaurir les localitats– i un 73% d’ocupació.

A més, la fira va captar l’atenció de 1.121 professionals, entre programadors, premsa i artistes. La xifra és un 1,4% inferior a la de l’any passat, però la poca variació demostra també la consolidació del projecte. A banda, es van acreditar 611 entitats. Dels 1.121 professionals, la majoria –830– eren catalans, mentre que 120 van venir de l’Estat espanyol i 171, d’altres països. A més, es van presentar dinou propostes i es van fer 348 reunions ràpides.

Durant els quatre dies, es van dur a terme 298 activitats culturals i 113 espectacles. Hi van participar 126 companyies, la majoria catalanes –83–, però també provinents de l’Estat espanyol –16– i de la resta del món –27–. A més, el passeig Pere III i altres carrers i places del centre es van omplir amb 87 parades d’artesania i d’alimentació.

Quatre eixos “d’èxit”

Per celebrar els vint anys, la fira va preparar una programació associada als quatre missatges que defineixen les dues dècades de trajectòria: futur, patrimoni, innovació i Mediterrània, amb un espectacle associat a cada eix que van esdevenir “un èxit”, segons els organitzadors.

El missatge de futur va donar el tret de sortida a la fira dijous cedint la veu als joves músics d’arrel amb el concert Saba!. Divendres la mostra va llançar el missatge de patrimoni amb l’espectacle Cants i danses del Llibre Vermell de Montserrat, que per primer cop va portar la fira a l’abadia. D’altra banda, l’espectacle A vore, que va unir improvisadors contemporanis i artistes tradicionals en una aproximació al món de la jota de l’Ebre, va llançar el missatge d’innovació, mentre la crema de la falla de diumenge a la nit, obra de Txema Rico, va cloure la fira fent reflexionar sobre el missatge de la Mediterrània i el drama dels refugiats.

Una edició que s’ha dedicat a Lluís Bertrans

L’equip organitzador ha volgut dedicar aquesta edició al recentment desaparegut dissenyador i il·lustrador Lluís Bertrans, que ens va deixar el dijous 5 d’octubre passat després de lluitar intensament contra una llarga malaltia. Bertrans va ser, des del 2011 i durant cinc anys, el dissenyador gràfic de la fira, i també l’autor del cartell de la 14a, 15a i 16a edicions, a més del logotip que identifica la Fira Mediterrània.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.