Torroella es reforça com a motor de creació

La 30a edició del festival inclou un total de setze concerts, sis dels quals pertanyen a produccions pròpies

Amb un pressupost ajustat de 730.000 euros, el Festival de Músiques Torroella de Montgrí encara la 30a edició amb l'estabilitat que suposa ser un festival estratègic i amb la il·lusió de tenir present, com bé va aprofitar per anunciar ahir en roda de premsa el regidor de Cultura de l'Ajuntament, Josep Maria Lloret, que el 2012 es comptarà amb un auditori (l'Espai-Ter) amb capacitat per a uns 800 espectadors, que ja és en fase de construcció.

Pel que fa a la programació, i arran d'alguns ajustaments per motius econòmics, el festival, sota la direcció d'Oriol Pérez, ha concentrat l'eix temàtic en la música clàssica europea –eminentment barroca–, i ha aprofitat l'ocasió per oferir als espectadors petits cicles vinculats amb una temàtica (Bach, Música Antiga, Grans Pianistes, Cambra i Recitals) en què es fan grans descomptes. Del total de setze concerts, destaca que sis són de producció pròpia, i també que s'aposta per l'estrena de noves creacions que reafirmen el paper del festival com a referent en l'àmbit de la música clàssica. Com sempre, el marc arquitectònic continua sent l'església de Sant Genís, amb la particularitat que aquest any dos concerts es faran a Pals i Verges, amb la intenció d'ampliar el festival fora dels termes del municipi.

L'oferta no podia ser més engrescadora, i d'entre el conjunt de concerts destaca la presència d'Ottavio Dantone, que juntament amb l'Accademia Bizantina oferiran dos concerts. El primer, dedicat a Antonio Vivaldi, comptarà amb la presència de la soprano francesa Sandrine Piau i, el segon, amb el mateix Dantone com a solista interpretant els Concerts per a orgue de Haendel. L'estrena d'una peça a quatre mans del compositor Albert Guinovart, que interpretarà amb el pianista Eric le Sage; dues produccions de l'Acadèmia 1750, que dirigirà el recentment nomenat director titular Stefano Demicheli; una producció que commemora el naixement de Schumann amb el Cor Lieder Càmera, i el concert dedicat a la memòria d'Ernest Lluch titulat El somni del crepuscle, música a les corts de la Corona d'Aragó en temps de Joan I i Martí l'Humà, sota la direcció escènica de Joan Solana, només són algunes de les propostes d'aquest festival de referència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant