Altres

Rio en vint imatges

El fotògraf brasiler Leonardo Finotti desvela l’arquitectura i el paisatge de la seva ciutat en una exposició produïda pel COAC a l’Escola d’Art i Disseny d’Olot

Com es construeix i es transmet la imatge d’una ciutat? N’hi ha prou amb 20 fotografies per presentar-la al món? El fotògraf brasiler Leonardo Finotti (Uberlândia, 1977) ha destinat prou temps a trepitjar la seva i observar-la des de múltiples angles per arribar a destil·lar-ne la substància més significativa a l’exposició Rio de Janeiro en 20 mirades. Arquitectura, ciutat, paisatge. L’exposició, que es va poder veure a la sala La Cova del COAC de Girona i ara arriba, fins al 28 de febrer, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot, presenta una selecció de vint de les vuitanta imatges en format 80 x 80 cm que componen el llibre de fotografia Rio enquadrado, que Finotti va publicar l’any 2016.

El muntatge expositiu s’organitza a partir de tres temes principals: la natura, amb una seqüència de vuit fotografies de jardins de Burle Marx; el paisatge urbà de la ciutat, a través de tres fotografies, i la relació entre l’arquitectura i el seu entorn per mitjà de set fotografies més d’edificis destacats de Rio de Janeiro, recentment seleccionada com a Ciutat de l’Arquitectura per la Unesco. Cada fotografia té valor per ella mateixa, amb enquadraments sorprenents, contrapicats i vistes enlairades que subratllen la composició de la trama urbana, però al mateix temps es dona valor a la relació del conjunt, que proposa al visitant diferents tipus d’associacions: contrastos, afinitats, comparacions per tema, per escala, per composició, etc.

Al final del recorregut, una fotografia del passeig marítim de Rio situa el visitant en un dels espais públics més representatius de la ciutat. La proposta s’acompanya d’una selecció de fotollibres del mateix Leonardo Finotti, unes publicacions que permeten destacar la importància de la construcció de les mirades i de les narratives visuals com a instruments per transmetre els valors de l’arquitectura i de la ciutat.

En una època en què les imatges inunden la nostra vida, és necessari “saber veure” la ciutat i l’arquitectura, ja sigui per poder-les entendre com per poder transmetre els seus valors. Finotti es remet a Marcel Gautherot, un dels més destacats fotògrafs brasilers, que afirmava: “Una persona que no sap arquitectura no és capaç de fer una bona foto.”

L’exposició està inclosa dins del cicle L’àlbum de l’arquitecte, que promou la demarcació de Girona del COAC.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]
cultura

El jaciment estrena una passarel·la per veure millor les petjades de dinosaure

Fumanya
Kike Maíllo
Director de cinema

“Quan l’èxit no neix del talent, és efímer i buit”

Barcelona
Festival de canes

Els deliris de grandesa de Coppola

canes
Estrenes de cinema

Belén Rueda, una dura entrenadora de gimnàstica rítmica que es col·lapsa

barcelona
François Cluzet i Thomas Lilti
Protagonista i director de ‘Los buenos profesores’

“Els actors i directors cuidem l’estat d’ànim de la gent”

Donostia

El jove jazz català conquereix Nova York i Amsterdam

Girona
Eugènia Broggi
Fundadora de l'editorial L’Altra

“Les editorials independents som molt dependents dels bancs i això és una cosa bona”

barcelona
comèdia romàntica

Meg Ryan i David Duchovny, l’escalf d’un antic amor

cinema / drama

Calma tensa en família amb ‘Un sol radiant’