Música

Concert al Sant Jordi en pandèmia

Test d’antígens negatiu, mascaretes ffp2 i pista dividida per als prop de 5.000 assistents al primer gran esdeveniment multitudinari

Les entrades per al recital de Love of Lesbian d’aquest dissabte es van esgotar en vuit hores

Els grans festivals de música es conjuren aquest dissabte a la tarda per demostrar la viabilitat dels concerts multitudinaris en pandèmia.

Prop de 5.000 persones assisteixen al concert de Love of Lesbian organitzat al Palau Sant Jordi sota la iniciativa Festivals x la Cultura Segura.

Totes han hagut de superar un test d’antígens i posar-se una mascareta ffp2 lliurada per l’organització.

Dins el recinte, s’han senyalitzat itineraris de sentit únic i la pista ha quedat dividida en tres sectors. Són els requisits de seguretat sanitària que marquen un concert on, per primer cop en un any, no caldrà mantenir distàncies de seguretat.

A l’entrada, els espectadors sentien “nervis” i “il·lusió” davant l’ocasió de reprendre una “certa normalitat”.

Des de les cinc de la tarda, els milers d’assistents al concert de Love of Lesbian han entrat esglaonadament als tres sectors en què ha quedat dividit el Palau Sant Jordi.

Tots ho han fet seguint estrictament les mateixes mesures preventives per evitar la propagació de la covid-19: mostrar el resultat del test d’antígens negatiu, sotmetre’s a una presa de temperatura i canviar la mascareta que duien per posar-se una de tipus ffp2 lliurada per l’organització.

L’organització s’ha proposat que tothom estigui fora del Sant Jordi a les 21.45 hores, per complir així amb el toc de queda. Tot un seguit de tràmits que els espectadors han entomat amb entusiasme.

“Tinc moltíssimes ganes de viure aquest concert”, explicava la Maria, de Granollers, mentre feia cua gairebé tres hores abans del concert. “Em fa moltíssima il·lusió recuperar la vida normal, i venir a veure Love of Lesbian encara me’n fa més”, afegia.

A la mateixa cua, l’Ignasi assegurava que escoltar les proves de so mentre esperava accedir al Sant Jordi li generava “nervis”. Un neguit especial que relatava amb la “tranquil·litat” de saber que tots els assistents al concert han donat negatiu de covid-19 aquest mateix matí.

La majoria dels assistents aplaudien que la prova pilot d’un gran concert en pandèmia sigui amb la rúbrica de Love of Lesbian. “Quan van anunciar aquest acte, dins la colla en vam tenir prou amb enviar-nos un parell de whatsapps per comprar les entrades. Ho teníem claríssim”, apuntava en Siscu, de Vilafranca del Penedès.

Ell i el seu grup d’amics estaven expectants per poder gaudir del grup, “sobretot tenint en compte que són a punt de treure nou disc”.

Dins el Sant Jordi, els assistents han quedat repartits en tres sectors, on hi ha llibertat de moviment. Tot un canvi respecte els esdeveniments culturals que s’han celebrat durant el darrer any, en què la covid ha obligat a mantenir permanentment les distàncies de seguretat entre els assistents.

“Tenim moltes ganes de poder tornar a un concert com els d’abans”, explicaven alguns d’ells abans que sonés el primer tema de Love of Lesbian.

En comparació als grans concerts pre pandèmia, però, aquest cop els espectadors no poden beure ni menjar a peu de pista. Totes dues coses cal fer-ho als tres bars habilitats a cadascun dels sectors, separats de la zona del concert com a mesura preventiva per evitar eventuals contagis.

Tot i que l’actuació d’aquest dissabte no està considerada un assaig clínic, els espectadors sí que han hagut de donar el seu consentiment per a què l’organització pugui rastrejar-los a través del sistema públic de salut durant els següents dies per tal de saber si donen positiu de covid-19.

L’objectiu és poder comparar-ho amb la incidència global del virus.

El concert està liderat pels responsables dels festivals Cruïlla, Vida, Sónar, Canet Rock i Primavera Sound, i compta amb la col·laboració del Govern i de l’Hospital Germans Trias.

Les entrades per al recital de Love of Lesbian d’aquest dissabte es van esgotar en vuit hores, la qual cosa per als organitzadors dona mostres de “les ganes i la il·lusió” del públic de tornar a gaudir de música en directe. El concert ha començat amb el tema Nadie por las calles.

El concert i tota la logística sanitària que l’envolta té un cost de 200.000 euros, dels quals es preveu que entre 80.000 i 90.000 euros quedin finançats amb les entrades. La resta, és inversió a fons perdut per part dels organitzadors.

Neteja constant amb llum polsada ultraviolada

Pel que fa a la neteja de l’espai, abans i durant el concert s’ha desplegat un dispositiu especial que tindrà una fase final quan es buidi el recinte.

L’empresa responsable de la desinfecció, Ndavant, ha marcat set zones diferents al conjunt del Sant Jordi. Cada zona té un equip assignat que s’encarrega de netejar els lavabos i tots els espais de contacte, com poden ser les baranes o poms de les portes.

Tots els treballadors també s’han fet proves d’antígens. Les tasques de neteja compten amb el robot Xenex. Es tracta d’un sistema de llum polsada ultraviolada tipus C que, segons l’empresa, en menys de dos minuts elimina el rastre de la covid-19.

És el mateix sistema que utilitzen a una desena d’hospitals catalans, com l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital Universitari de la Vall d’Hebron o l’Hospital de Sant Joan Despí Moisès Broggi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona