Art

El taller d’art com a matèria artística

Que l’art busca sempre noves sortides és evident, si no deixaria de ser-ho. L’exposició La cosa i el seu context, de Cristina Calderón (Barcelona, 1972), fa una doble pirueta: d’una banda s’exposa a l’espai El Cubo d’Obradoor, una sala situada dins del taller d’artista que té Gonzalo Elvira al barri barceloní de Gràcia (Fraternitat, 14. Fins el 31 de maig), i, al seu torn, a El Cubo Cristina Calderón trasllada el seu estudi amb una gran fotografia del seu espai de treball i amb tres peces realitzades amb objectes que l’envolten al seu taller. “El meu estudi és l’epicentre d’aquest projecte. Jo treballo en un espai molt petit en el qual convisc molt íntimament amb els objectes que hi tinc, i això em condiciona a fer coses petites i molts íntimes.”

Entre les coses que té al seu estudi hi ha plantes que a l’exposició es tradueixen en petites peces escultòriques que són rèpliques de talls i fulles realitzades amb una copiadora 3D. També hi ha dibuixos d’aquestes plantes en una mena d’“homenatge als primers naturalistes, que havien de dibuixar amb molta exactitud les seves descobertes”. Aquest canvi característic de suport que té habitualment l’obra de Calderón té un salt més en el cas de les plantes. Un cop dibuixades i modelades en 3D, les fotografia i les situa en marcs d’evocació vintage. “L’estudi em provoca unes accions que em porten a fotografiar les coses, a ordenar-les de certa forma. Això em produeix un enamorament del lloc, de l’estudi com a element embrionari del meu treball.”

Una de les passions de Calderón són les miniatures, com les que es fan servir en els diorames dels trens de miniatura. Com que el seu taller es troba a casa seva, a l’espai específic de l’estudi no en falten. Aquestes miniatures tenen protagonisme en els paisatges naturals però que es troben als llindars dels nuclis urbans, que Calderón construeix amb una exquisidesa artesanal. Aquestes peces, que l’espectador pot moure, es projecten a la paret mitjançant la llum d’un telefon mòbil produint un misteriós i inquietant món gràcies a unes ombres que l’artista ha fotografiat i ha reproduït amb unes còpies d’impressió digital numerades i de tiratge de 25 que acompanyades d’un text de la professora d’humanitats Antonieta Oliver-Rotger són, amb els dibuixos, el material comercial de la mostra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor Mike Pinder, cofundador i teclista de The Moody Blues

ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA