Arts escèniques

Mirar de prop

La Mostra d’Igualada afronta els dies de més brogit, amb 47 grups convidats dels 700 que hi aspiraven

Les nou estrenes d’enguany se sumen a les previstes de l’edició anul·lada del 2020

Mires o veus? és l’eslògan d’aquest any a la Mostra d’Igualada. Mirar porta implícit posar-hi més atenció. El director, Ramon Giné, s’estrena (després que l’any passat es va haver d’anul·lar l’edició a pocs dies de l’arrencada: Igualada estava confinada per un dels focus principals de pandèmia de Catalunya). Avui, la situació és ben diferent, afortunadament. Tot i això, han hagut de ser restrictius en convidar companyies per garantir les mesures del Procicat (se’n conviden 47 de les 700 que s’havien presentat a la convocatòria) i es resoldrà amb un centenar de funcions.

El festival ja va començar dimecres amb les accions professionals, virtuals. Ahir hi va haver les primeres funcions (com el Trapezi o el Sismògraf van decidir ampliar el calendari per espaiar les actuacions). Afortunadament, el Procicat va confirmar que els aforaments podien ser del 70% coincidint amb el dia d’obertura de taquilla (que es preveia molt més complicat de l’habitual, perquè les entrades sempre s’acaben exhaurint al cap de poques hores i ara amb un 50% hi podia haver sessions amb entrades per a públic general més aviat testimonials). Enguany hi ha més de 750 persones acreditades, d’unes 338 entitats, incloent-hi els artistes que hi intervenen.

En total, s’han programat 47 espectacles, nou dels quals són estrenes absolutes. Com La motxilla de l’Ada, de Teatre al Detall. També hi haurà obres estrenades l’any passat que no van poder presentar-se per l’anul·lació de la mostra, com La faula de l’esquirol, de La Baldufa; Camí a l’escola, de Campi Qui Pugui; Orbital, de Farrés Brothers, o Valentina quàntica d’Anna Roca, i peces de dansa com Marúnica, de Roberto G. Alonso, i Geometria, de Roseland Musical. Fins i tot hi haurà accions nocturnes com la de Paraules que trenquen ossos, de Pagans.

Ramon Giné insisteix en l’aposta pel públic de l’anterior director artístic, Pep Farrés (2015-2019). S’ha impulsat un nou grup de joves que participin en la gestió i, fins i tot, en la programació. Jaleiu, de Guillem Albà; El pes del plom, de La Virgueria, o Bodas de sangre, de Projecte Ingenu, i Boira a les orelles, d’Els Pirates, són alguns dels títols que s’han programat per a aquesta franja, en què també destaca la versió contemporània de Lázaro, a partir d’El Lazarillo de Tormes, o el retorn d’Egos Teatre, ara en clau familiar, amb Les aventures d’en Will.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibre

Pere Portabella, reflectit en els seus escrits

barcelona

La nova psicodèlia catalana

Girona
música

Brittain Ashford obrirà el 5è A Peu de Carrer de l’Ateneu 24 de Juny

girona
MÚSICA

El Palau de la Música recorda Juli Garreta i convida Raquel García-Tomás

BARCELONA
Música

L’Empordà Music Festival creix

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Cultura

Mor Frank Stella, reconegut pel seu art abstracte i precursor del minimalisme

efemèrides

El Govern commemorarà els centenaris d’Oriol Bohigas i Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
MÚSICA

El Sónar es farà tot a l’Hospitalet de Llobregat a partir del 2026

BARCELONA