Cultura

Escapa’t, monstre!

Dagoll Dagom prepara ‘Bye bye, monstre’, el seu 25è musical, inspirat en la veu dels menuts durant la pandèmia, al Poliorama

Lyona, Dàmaris Gelabert, Lluc Fruitós i Marc Artigau, entre els noms propis del projecte

La directora de Dagoll Dagom, Anna Rosa Cisquella, se sorprenia ahir que els contes que els menors van enviar al concurs de relats breus del TMB expliquessin situacions concretes, reals. Hi van participar més de 400 infants. El dramaturg Marc Artigau i la cantant Dàmaris Gelabert han utilitzat aquests textos com a punt de partida per bastir Bye bye, monstre, un musical de nova fornada que s’estrenarà el 7 de novembre al Poliorama. Només se’n podran fer tres sessions els caps de setmana i també ampliaran el nombre de funcions per les vacances de Nadal. I aspiren a multiplicar les funcions escolars entre setmana fins al mes de gener.

El conte, protagonitzat per una nena de 8 anys (Berta) que vol atrapar el virus i treure’l de casa, s’atreveix a fer que la canalla s’enfronti a les angúnies que va experimentar durant el confinament. Cisquella aclareix que s’ha vigilat de tractar amb respecte la malaltia i alhora fugir dels quadres terrorífics que poguessin espantar els més petits, ja que l’espectacle està pensat per a públic a partir de 3 anys.

En el repartiment no apareix cap personatge que faci de monstre, però sí la família de la Berta, amb la mare informàtica, el pare infermer, el seu germà preadolescent i els avis que s’hi comuniquen via Zoom. Els avis són científics que proven de trobar la manera de fulminar aquesta mena de monstre que els obliga a estar-se tancats dins de casa.

Dagoll Dagom signa la producció de musical número 25 de la seva història. La companyia reivindica els musicals en català i fer-los accessibles a través de les escoles per donar l’oportunitat a grups més amplis. Tot i que moltes de les seves obres estan obertes a les escoles i les famílies (començant per Antaviana, en què Cisquella era una de les nenes de l’espectacle), fins ara només s’havien atrevit a accedir a menors de 10 anys amb el suport de la CCMA, Super3, el musical. La raó és principalment econòmica. Perquè, habitualment, el públic familiar compta amb uns preus de les entrades molt menors als de les dels adults i això fa pràcticament inviable una producció. La directora se sorprèn, a sobre que siguin en català només els familiars Bye bye, monstre ; Màgic d’Oz; i El petit príncep (si comptem que T’estimo he begut és una comèdia amb cançons, no un musical).

Cisquella ja avança que s’està treballant també en fer una gira per Catalunya per mirar de rendibilitzar al màxim la producció. I que és imprescindible una ocupació elevada per cobrir despeses. Al repartiment hi ha Alba Florejachs, Albert Triola, Marc Soler i les tres noies que es reparteixen el personatge de Berta (Martina Garcia, Violeta Marín i Vinyet Morral). Cal sumar-hi els vídeos en què Pep Cruz i Teresa Vallicrosa representen els avis científics via Zoom. Cisquella celebrava ahir el nivell dels intèrprets més petits per la seva capacitat i predisposició. Florejachs admetia, tot rient, que eren les que els corregien el text i les coreografies, ara que comencen a assajar. Lluc Fruitós, de Brodas Bros, ha construït una coreografia que passa pel hip hop però també per altres estils, coincidint amb les partitures de Gelabert.

El projecte neix paral·lelament a l’edició del llibre amb il·lustracions de Lyona (editat per Estrella Polar), que el mateix Marc Artigau ha adaptat. Les persones que comprin el llibre disposaran d’un descompte per a les entrades al Poliorama.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.